Jag har roliga vovvar...

Laxå och Götene hade inofficiella tävlingar helgen som var... Å jag åkte dit med Heeeej-Sara å henne vovvar..
Fast jag åkte hem till Sara redan på fredagen.. Och när jag ÄNTLIGEN kommit fram gick vi ut i en park så Vila pch Doris fick leka av sig lite... De är knasiga de två tjejerna.. =) Vi passade även på att träna lite tandvisning med Vila och Doris. Vila hon kryper verkligen ur skinnet när någon kommer fram till henne å lika så blev det nu!! Men det blev bättre å bättre iaf ;)

In å äta tacos och bara ta det lugnt sen...

Laxåtävlingen började kallt, herregud , det var -12 ett tag efter vägen dit... brrrrr... Och väl på plats var det runt -4 men det var ju massa snö å med jympadojjor blir man fort både kall och blöt.. Så det var det värsta med den dagen!!
Om man går till loppen då... 2 agility och ett hopp... Simma var först ut i agilityn och hon tjuvade den lilla damen... Men det löste sig bra och vi kom runt nollad och klarade tiden och hamnade tillslut på en 2:a plats. På prisutdelningen såg vi att det fanns presentkort på försäkring men som andra pristagare får man aldrig ett sånt. Men tro det eller ej, 1:an tog det inte så vi fick det =)
Gizze diskade sig i agilityn men han var riktigt duktig, jag lämnade honom i slalom så jag var vid hindret efter det å det gick toppen, han var duktig den lilla papillonen...
Han diskade sig i andra agilityklassen oxå men det är inte så mycket att säga om det, tog en svår slalomingång helt själv utan mig =)
Simma tjuvade här oxå men nu blev det pannkaka och disk, jag hann liksom inte på henne... Men hon sprang på rätt bra efter disken faktiskt..
I hopp var det en LÅÅÅÅÅÅNG raksträcka i starten å fröken sheltie tjuvade IGEN... Inte bra det här.. Vet ju vad vi har å träna på men hon har varit sååå taggad denna helg så jag förstår henne oxå... Jag har inte tid att sitta kvar här å vänta på dig matte... =)
Gizze gjorde ett toppenlopp å var felfri till sista hindret, jag ser hur han suger mot det å jag säger fram, då springer han förbi... ATTANS!!! Han som var så himla duktig... Var så nöjd med honom!!

Fröken bc har varit med å hon blir som tokig när hon kommer nära banan men nu gick det rätt så bra.. Vi tränade lite lydnad och tricks och det gick bra.. Efter det var slut frågade vi om vi fick ta slalom å en tunnel å det fick vi och det fick finfint...

Åkte hem trötta och kalla och jag somnade tom i bilen.. Roligt resesällskap jag är... =)

Lagade mat å stupade sen i säng runt 23. Var riktigt riktigt trött...

Upp dagen efter för att åka till Götene, betydligt närmre och mindre kallt....
Simma först ut igen, nollade i agilityloppet med en TJUVSTART... Kom 4:a och klarade tiden.....
Gizze sprang av gungan så jag tog om den å stack ut från banan sen...
I hopploppet var det Simma som var först ut och kan ni gissa vad hon gjorde?????? Inte skulle väl min lilla söta snälla sheltie tjuva???? JO DÅ!!!!! Men vi löste det än en gång men diskade oss vid ett staket... Gjorde bakombyte på slalom å det funkade fint...
Gizze då, jo han gjorde nog sitt livs lopp i hopp, så himla duktig å följsam och sprang på bra... Men vid näst sista hindret sprang han förbi, slalom som det var som han numer brukar suga in i... Ja ja, inte bra... Men när jag ropade tillbaka honom sprang han förbi mig och tog tunneln igen.. Lilla buspapillon.... Vi körde klart å jag var nöjd igen med han... Känns som att både han å Simma gillar att tävla i ridhus....

Sara gjorde fina lopp med sina vovvar å kom 3:a på lödagen med Kira och 2:a med fina damen Aqua på söndagen... Bra jobbat å tack för en trevlig helg som vanligt.. Heeeej!!!

TJINGELING!!!

Kommentarer
Postat av: Marre

Var det utomhus?

Bra lopp verkade ni ha gjort...

2008-12-16 @ 13:27:19
URL: http://marrenaas.blogg.se/
Postat av: Frida

JAAAA, absolut =)

En kompis till mig åker med också, fast hon har ingen hund.

Vart bor du, hon bor i Göteborg?

Lottie skulle dra ihop lite fler hundar så det blev en 2 dagars kurs där nere =)

Längtar!!!!!!!



Kram Frida o busIsa

2008-12-17 @ 13:42:12
Postat av: Frida

Hej Sara,



Min kompis har ändrat sig och ska inte med så nu är det bara jag och Isa.

Jag kan ju komma ner till Göteborg, vi borde väl få in alla hundar i en bil? Roligare att åka ihop eftersom det är så långt och så blir de ju billigare också. jag har en kombi med delad hundbur bak och någon/några kan ju åka i baksätet i bur, eller vad tror du?



Du kan ringa mig på 070-232 56 37 om du vill så kan vi bestämma mer =)



Kram

2008-12-18 @ 11:27:16
Postat av: Frida van den Bosch

Hoppsan hej

Kom hit via eva m ezzos blogg men det tog en stund innan ja fattat som vem ja landat;-)

Ses på My dog antar ja? Kan bara vara funktionär en gad, fick inte ledigt från jobbet men ska tävla freestyle med båda bc`na å ställa ut så ja e iaf där 3 av 4 dar - tror att det räcker;)

Kram Frida

2008-12-18 @ 20:06:44
URL: http://www.freewebs.com/troysafemeija/
Postat av: Frida

Vi kommer göra braksuccé =)

2008-12-21 @ 18:28:05
Postat av: Marre

Det gick inte att lämna kommentar i dagens inlägg! Fina bilder du hade tagit,,

God Jul och ett Gott Nytt År.



Kram

2008-12-21 @ 22:39:21
URL: http://marrenaas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0