Hundhelg...

Har ju haft besök i helgen å den har verkligen gått i hundens tecken...  Träning träning och åter träning...
I fredags kom våra gäster å vi åt middag å sen åkte vi till Lilla edets brukshundklubb och tränade lite lydnad... Gick rätt så bra med Vila faktisk... Men hon tyckte platsliggningen var läskig åter igen men när hon väl låg så låg hon så snyggt, rörde inte en fena.. Vi utmande vovvarna lite å lät de ligga nästan 5 minuter...
Sen kördes vi igenom 1:ans program under kommendering och överlag gick det kanon... Det enda som inte funkade var det där jädra ställandet under gång, hon la sig ner.. Så nu är det bebisövningar igen ;)

Hem å dricka lite vin för att sen somna, hej å hå. .Börjar man bli gammal mån tro... ????

Lördagen började tidigt å det var så fint väder... Vi styrde kosan mot Kungsbackas klubb för lite blandad träning... J var på plats då vi kom å hon hade slitit som en varg  med att bära hinder.... Tack för det!!! :D Å vilket väder vi hade, såååå varmt å skönt, inte ett moln på himlen... Mer sånt väder vill vi ha!!!!
Naala började å satan i gatan vad duktig hon va, vilken fart... Utvecklingen i slalom är ju bara för bra... Å så har vi lilla Mirre, platta tunneln utan probs.... Gött mos!!!
Gizze å Simma sprang lite å de dök i backen med nosen på precis samma ställe i slalom, busfrön, luktade nog väldigt gott där...
Så var det då fröken bc:s tur å jag vet inte om hon medvetet försöker ge mig gråa hårstrån eller vad det är... För nu busade hon med mig genom att springa under första hindret igen men jag tror att hon inte ser bommen för hon sjunker ihop å är man en ivrig bc som inte riktigt har koll på läget än så finns det risk för fusk, genom att springa under bommen , det går ju fortare :D men det som var så bra med att hon gjorde detta var att J kom på en skitbra övning som funkade kanon, hon både hoppade å sprang snyggt, inge slarv om man säger så... Var så nöjd efter träningen!!!!!!!

Idag har jag varit  i Trollhättan å tränat lite, hade sådan tur att det var två tjejer som tränade precis då jag kom å de hade samma övning uppställd som vi tränade på igår så Vila fick köra lite idag å nu gick det om ännu bättre.... De hjälpte mig å kollade hur hon hoppade å de tyckte det såg bra ut.... Träffade även på Monika, carinas vän å hon hade härliga ärtan med sig så jag fick agera domare lite å titta på tänder å känna lite på ärtan inför utställningen som de skulle på... Kul att träffa lite nytt folk som inte skäller på en :)
Bra slalom hade hon idag Vila, missade 2 ingångar med det var lite för svårt för henne å så gick det lite för fort oxå.... Knasiga underbara hund!!!
Nu ikväll har vi bara tagit det lugnt, har 4 trötta vovvar här.... Tacos har vi hunnit med oxå jag å H.....
Nu ska jag ut å gå med dem å sen sova.. Jag är oxå trött!!!!

TJINGELING!!!

Kommentarer
Postat av: Monica, Wera & Ärtan

Kul att träffa dig, även att du stack lite väl snabbt. Wera satt i bilen så henne hade du fått höra om du bara inte hade haft så bråttom ;o)



TACK för hjälpen men ärtepärtan (du vet hon som har sådana fina kontaktfält :o)



Men vi ses på fredag!



KRAM FRÅN OSS

2009-04-06 @ 07:11:02
URL: http://www.123minsida.se/galnawera
Postat av: Johanna

Tjo! Va skönt att övningen funkade så bra. Hon hoppa ju verkligen kanon. Ibland har man nytta av gamla idéer =) Ta hand om er.! Kram J

2009-04-06 @ 09:55:02
URL: http://limpanl.blogg.se/
Postat av: Veronica

Det var så lite så. Hoppas du har nytta av övningen. Lycka till i Kungsbacka om jag inte ser dig på plats!

2009-04-06 @ 18:11:38
URL: http://foxterrier.blogg.se/
Postat av: jenny

hej!!! Ville bara titta in och säga just "hej".

Här händer det inte mycket, matte är sjuk och Zorro har det tråkigt. Det enda bra med att vara sjuk är ju att man hinner läsa allas bloggar : D



Ha det gott Sara!!!

Kram

2009-04-06 @ 18:36:10
URL: http://www.vallhundenzorro.blogspot.com.
Postat av: L8 & Bus-Kevve!

Halloj!



Hästen & jag var i Högestad och tävlade. Hon var så himla duktig :)! Lugn & stabil när vi kom in i ridhuset, lite busig ute på framhoppningen.



Men, busigast av alla var Kevve :( på valltävlingen....suck, han som kan gå så fint....



Ska du till Gåsahoppet?? ses vi där??

Stor KRAM

2009-04-08 @ 19:18:31
URL: http://www.l8ardin.cybersite.se
Postat av: Marre

Glad Påsk till er alla!



Kram

2009-04-09 @ 20:38:02
URL: http://marrenas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0