Spindlar, flugor, tussilago, sol och våreldar...

.....är det ett tecken på vår???? JJJJJJJJAAAAAAA!!!! Nu banne mig får det vara nog med skitväder, för nu har jag bestämt mig för att det är VÅR!!!

Påsken har spenderats mestadels på jobbet, så tråkigt att jobba när det varit sånt kanonväder.. Man vill bara sitta hemma på den gudomliga altan vi har å sola å ta det lugnt... Tur jag har ett sånt jobb där vi kan välja att vara ute när det är gott väder iaf ;)
Men jag har även hunnit med att tävla med tokisen, alltså papillonen...
Å jag får nog ganska så snart grått hår pga av honom.. Fattar mig inte på denna underbara hund, för det är han trots att han spelar mig tokiga spratt :D
Åkte till J med hundar på skärtorsdagen å sov över där.. Åt tacos å hade det skönt!! Tack för det!! Det var ju vår klubbs årliga tävling i Lerkils ridhus dagen efter så vi åkte tillsammans dit i blå faran... Startade dagen med att vara funktionär, inropare som vanligt... 
Först ut var agilityklass 2 för Gizze sen å jag foccuserade så mycket på hur jag skulle göra i starten så när vi väl klarat den var jag ju helt fel riktad mot ett hopp som Gizze såklart sprang å tog... Sen tokade han sig igenom halva banan när jag fick nog å sprang av med han....
I hoppklassen var han rätt så bra, men slutet blev pannkaka, disk igen.. Skit säger jag bara....
Men men, det är bara att ta nya tag å komma igen!!! :D En tjej vars syster springer med en liten liten sheltie fotade Gizze mycket i fredags på tävlingen å hon har fått till riktigt bra bilder... Kul å se när någon annan fotar :D Eller var säger du J???

Idag har jag börjat jobbet sent å fixade mycket i trädgården innan jag åkte.. Krattade löv och eldade upp de, fixade landen å träffade grannar... Vilket var kul, det är ju nu folk börjar komma ut ur sina vinter-iden.
Det som inte är positivt med mina hundar när jag träffar folk är att de vill ju springa ner å hälsa på dem och jag försöker verkligen lära hundarna vart gränsen går typ.. Den som är sämst på detta är Gizze.. Fasen vad döv han blir när man ropar på honom då han är på väg ner mot vägen... Tur är ju att det inte åker mycket trafik här men den som gör det kör fort, inte alla dock... Men fick stop på hundarna, eller Gizze innan han var nere på vägen... Vila är grym på att stanna (de hade 2 hundar med sig oxå) och Ajax och Simma törs inte riktigt gå från mig.... Men det har gett reslutat detta, tycker de kan stanna kvar rätt bra på tomten nu, givetvis är jag med de ute, vågar inte riktigt släppa ut de själva än.. Ett staket står på önskelistan, men det är inte gratis med tanke på storleken av vår tomt ;)

På fredag ska vi äntligen åka till Frida å Isa jag å Vila, det ska bli så himla skoj.. Å helgen kommer vara fullspäckad med hundaktiviteter.. Vallning bla!!!!! Ska bli så skoj!! Lite agility tror jag nog allt att det blir oxå :D:D:D

Gizze har fått sin årliga sommarfrilla å det blev riktigt bra.. Han är ju för söt den lilla rackaren ;)

Nu ska vi kolla klart på Djurpolisen på Animalplanet å sen en snabb kissrunda för hundarna å sen kudden :D Är trött nu!!

TJINGELING!!!

Kommentarer
Postat av: Frida o Isa

Ska bli så kul att ni äntligen kommer :)

Vi ser verkligen fram emot helgen ja o Isa,

och självklart blir de agility =)



KRAM

2009-04-15 @ 07:56:32
URL: http://fridaochisa.blogg.se/
Postat av: emmeli

Hejan ji här njuter vi av solen och att det äntligen går att träna ute utan att se ut som en lerpöl efteråt :)



Tack för att du hojtade till om filmerna så nu har jag fixat det :) Hur är det med er? Ser att träningen gå finfint och att din lilla Vila bara blir finare och finare! KRAM

2009-04-15 @ 10:46:13
URL: http://www.busfrona.com
Postat av: Monica

Visst är det underbart med små galna hundar i klass 2 ironi SUCKAR!

Så du ska inte tävla nu till helgen?

2009-04-15 @ 13:57:09
URL: http://www.123minsida.se/galnawera
Postat av: Johanna

Ja, det är ju inte direkt så att man blir arg på honom, den lilla tokiga papillonen =) Han blev tok söt i sin nya frill =) Det är ju inte kul att kratta löv men tusan vad nöjd man blir efteråt =) Ha de tipp topp! Kramen från oss

2009-04-15 @ 14:15:00
URL: http://limpanl.blogg.se/
Postat av: Tonårsliv by Leonora - Sälja eller köpa sexleksaker?

Hoppas du får en härlig dag :)

allt väl?

2009-04-15 @ 14:16:30
URL: http://magiskaminnen.blogg.se/
Postat av: Fotofix

Hoppas får en fortsatt härlig dag :)

Kolla gärna in min fotoblogg.

2009-04-15 @ 14:16:49
URL: http://fotofix.blogg.se/
Postat av: Anonym

Har Gizze fått sin sommarfrissa ??

Då blir ju jag ledsen :( .. det vet du väl !!

Men han är ju lika galen o rolig för det!!

Jag höll på att stjäla o rymma med en liten söt svartvit sak idag .. eller jag tänkte låsa in han och säga att han rymt :)))

2009-04-16 @ 22:27:06
Postat av: Tuva

Stackars dig Gizze jag lider med dig matte klipper mig också, inte så mycket men jag fryser ändå så jag håller på att dö!!!

Hoppas att vi ses snart på någon tävling jag är sugen på att leka. Kramar Tuva

2009-04-20 @ 14:36:35
URL: http://tuvaslya.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0