Härlig skogspromenad!!!

Träffade J idag med hennes vovvar vid ett ställe som heter något på R-torpet.. Kommer ju inte ihåg vad det heter nu...
Vi gick 5 km i skogen och det var så himla skönt, kanske någon minusgrad å inge snö i luften.... Vi traskade på å hundarna sprang fram och tillbaka.. Undrar just hur mycket hundarna springer eller hur långt de springer jämfört med den sträckan vi människor går... :)
Vi var ute ett bra tag å det är skönt att hundarna går bra ihop, det enda jag kan vara lite orolig för är om Vila skulle springa ner Naala eller Mirre, usch vad hemskt... Även fast jag vet att hon inte gör det med flit, hon är lite klumpig min vovve..

Sen for vi på agilityträning å det gick ganska så bra, Vila har så himla svårt för att svänga just nu, hon kommer med en sådan jävla fart så hon landar så långt bort efter hoppet när vi ska svänga, vill liksom förbereda henne för sväng men vet inte riktigt hur jag ska göra för hon vänder på en 5-öring om jag gör min tänkta idé för tidigt i en sväng.. Slalom gick ganska så bra idag, missade sista porten nån gång, tror det drog mot tunneln...
Balansen satt som en smäck alla gångerna vi körde den, inga problem där idag inte... Och en hoppkombination där hon inte hinner få upp så mycket fart, då vänder hon bra i svängarna... hmmmm.......
Sen testade jag å J en till sak med henne, raksträcka.. Ibland kröp hon under mitten hindret (3 hinder på rad hade vi) ibland orkade hon inte upp på mitten hindret så hon rev det.. Men till slut blev det ändå rätt så okej... Lilla Vila kämpar för mattes skull... Var bara VIla som fick träna idag pga olika anledningar med de andra vovvarna...
En till positiv sak var att när det var en annan hund som tränade på banan fast i en annan del av banan så höll sig Vila hos mig hela tiden, lös. Var på väg en gång för att titta lite vad den andra hunden gjorde men kom på en gång när jag ropade på henne.. Så vi tränade lite till och det blev ju en bra störning... Duktig Vila pila.....
När träningen var slut å det var dags att åka hela långa vägen hem hade det börjat snöa, å nå fruktansvärt mycket oxå... Så nu ligger det massa snö hemma hos oss... När jag svängde av stora vägen hade bilen före mig för hög fart å snurrade, hamnade på fel sida av vägen..... Men det gick bra å hon backade så hon kom på rätt köl igen.... Tur ingen bil kom på den andra körbanan... Vad denna snö ställer till det för många!!!

Har kollat på melodifestivalen nu ikväll och jag måste säga att det var inte en bra deltävling. Var ju tänkt att jag skulle sett detta live men det blev inte så... I Leksand å allt, nästan på hemmaplan ju.... 

Nu ska jag faktiskt gå å lägga mig, är supertrött...

Har iaf 4 trötta vovvar bredvid mig i soffan.....

TJINGELING!!!

Kommentarer
Postat av: Johanna

Näe TACK ska DU ha !!! =)

2009-02-22 @ 09:20:11
URL: http://limpanl.blogg.se/
Postat av: Frida o Isa

Vad duktiga ni är du o Vila =)

KRAM

2009-02-22 @ 09:57:59
Postat av: Marre

I bland undrar jag om aussie är vallhundar!!

Envisare hund får jag leta efter. Väldigt lik vår gordonsetter Zamba. Crozza är väldigt intresserad av fåglar också!

Kram från oss!

2009-02-23 @ 19:43:31
URL: http://marrenaas.blogg.seas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0