Träning med vovvarna...

C ringde idag på morgonen å frågade om jag ville följa med henne å vovvarna å träna lite agility på Hjärtat... Å jag var inte sen på att säga ja!!!
Så jag ringde å bokade tid åt oss....

Började att träna Simma men hon var så seg idag men sen har hon ju varit lite dålig förra veckan.. Men vi kämpade på å hon satt fint i varje start vi tränade... Hoppas det sitter på tävling sen oxå....

Taget i somras på Simma...

Den som överraskade mest idag var den minsta i vår flock, Gizze.... Sist han var med där var han så okoncentrerad och sprang mest å nosade.. Men idag var han jätteduktig, var så nöjd med han då vi var klara... C sprang lite med han oxå å det gick oxå bra... Lilla papillonen ska få tävla på Häxjakten om vi är lediga....

Rolig, lortig Gizze...


Jag provade oxå lite med en av hennes hundar å det var skoj, kvick å följsam... Riktigt kul!! Svettigt värre!!! :)

Sist men inte minst så var det fröken bordercollies tur å det gick väl bitvis riktigt bra... Hon suger in i slalom lite för ofta dock... Hmmm... Men det ska nog lösa sig tillslut.. :)  River gör hon oxå lite men tror att hon inte har rutinen än å så är det väldigt halt underlag.... Hon har nog lite bråttom oxå... Men jag har bestämt mig för att när jag är miljonär så ska jag oxå bygga en inomhushall.. Så det så!!!
Men Vila är ändå väldigt lyhörd å svänger ganska så fint å jag är lugn på banan.. Efter att man haft en tokig papillon så är det inte det lättaste att vara lugn men det är jag faktiskt... Skulle nog stressa Vila mycket om hon kände att jag inte var lugn... Den sista svängen/kombinationen vi tränade på gick dock jättebra, var riktigt nöjd så då fick hon varva ner å vi gav oss... Hon var lite trött allt ;)

Vila....

Skön träning å jag är väldigt nöjd med den!! Nu kämpar vi på!!!

Semla har jag fått idag oxå, men eftersom jag inte gillar mandelmassa fick jag med vaniljkräm i, väldigt gott men lite för mycket vitt puff.. Är inte superförtjust i grädde nämligen!!! Men semla-dagen till ära!!

Nu ska jag ut med vovvarna!! Som vanligt!!!

TJINGELING FRÅN OSS 5.......

Kommentarer
Postat av: Lottie

Hallå!!!

Då är Vila tom mindre än Hedda, som är 47 cm..

Hanen jag parade Hedda med är ca 50 cm hög, så det blir inga MiniMe valpar där inte, men han är jättefin iaf! Kommer bilder på han snart!!

ha det jättefint, kraaamar :-)

ps. vad kul med agilityträning, men är det ingen vallträning?? :-)

2009-02-25 @ 00:01:22
Postat av: Anne

Va kul att alla hundra går så bra.. Jag skulle oxå gärna ha en inomhushall och träna i! Undrade om ni kommer att åka till Tomten den 18/4, en inofficiel tävling. Ska tävla där, blir Sunes första start...

Många kramar från oss!

2009-02-25 @ 09:24:00
Postat av: Carina o B&T

Det var en svettig träning för oss .. herregud så snabbt man får dålig kondis (förstår inte det !!)



Kul att se Gizze så på hugget som han var igår .. token .. åh kul att få se Billy vid sidan om och att han gick så bra med dej .. man blir svettig av att springa med han och det gäller att hålla huvudet på skaft för just nu är han ju extra lyhörd

superlycklig över att få träna igen



Ja, Vila har ju så bråttom så hon glömmer att lyfta på benen .. ha ha !! .. Ska bli kul att få se henne på banorna när hon är klar för tävling .. då får nog många BC se upp, för hon har nog en av de snabbaste slalom jag har sett .. SATAN va det går undan.. att hon hinner svänga på kroppen är för mej en gåta !! Kör så det ryker !!! Hämma INTE farten .. att hon samtidigt kommer ihåg att lyfta benen över ALLA hinder kommer, va lugn för det ..hennes hjärna hänger nog inte riktigt med ännu med den farten hon har

2009-02-25 @ 12:50:16
URL: http://www.mydogs.se
Postat av: jenny

Hej! Kul att du har internet nu så du är igång med bloggandet! Kommer du ner och vallar snart igen?

Ha det fint och ta hand om er/Jenny

2009-02-25 @ 21:14:41
URL: http://www.vallhundenzorro.blogspot.com.
Postat av: Anonym

Inte du oxå !! .. Det räcker väl att jag har ont i min arm

TinTin har varit jättetrött, men Billy skulle busa med en gång han kom .. Patrik var ju med !! .. då är det bus som gäller för han

Kom nyss hem 22.30 .. har ju varit till världens ände ute i skogen (Fotskäl i Skene) i en kall ishall då Patrik har dömt hockey .. Hur man kan bo där fattar jag inte !! .. så den som är tröttast i huset är nog jag

Vi syns på Tisdag så kollar vi upp det igen !!

2009-02-27 @ 22:54:49
URL: http://www.mydogs.se
Postat av: Marre

Kul att träna agility..

Vem skulle inte vilja ha en egen hall. Med underlag som är super!

2009-02-28 @ 16:48:10
URL: http://marrenaas.blogg.seas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0