My dog!!!

Herregud vilken rolig tävling det har varit..
jag fick den stora äran att springa med tok-papillonerna Håkan och Camilla under dessa två dagar då Gill är sjuk.
De fick skjuts upp till Göteborg av Susanna med Zorro, så H hämtade de i lördags och natten mellan lördag och söndag sov jag inte mycket, Håkan (hund) uppvaktade Gizze hela natten, tror jag sov 3 timmar.. För vi skulle ju upp kl 5 på söndagmorgonen...
Det var Håkan som var först ut i hopp och tro det eller ej men vi nollade men fick massa tidsfel, men jag var bara så himla glad att han ens följde med mig på banan =) Tror vi kom på 13:e plats... Sen var det Camillas tur och hon följde oxå med mig, hoppade ur slalomen 2 ggr och sen tog hon fel tunnelingång så vi blev diskade med hon var duktig och sprang på riktigt bra i slutet av banan..
Sen var det Simmas tur och hon var helt otroligt jäkla galen.. Det var en sådan glädje i henne och hon gjorde ett toppenlopp och jag vazr så himla glad, sprang med ett leende på läpparna hela loppet, tyvärr släppte jag henne en yttepytte millisekund å hon sög in i en tunnel i slutet av loppet, attans!!!! Men som sagt, ën sådan glad hund har jag inte sett mycket av då det gäller henne... Visst är hon alltid glad men det har varit lite försiktigt om man säger så....

Nästa lopp var Håkan väldigt okoncenterad, han sprang ut till publiken den lilla token... Camilla diskade sig tror jag, kommer inte ihåg...
Simma hon har diskat sig i alla lopp denna helg men det har inte gjort något alls för hon har varit så himla glad å taggad å sprungit som en liten råtta... KUL!!!

Sista loppet på söndagen var agilityn och det var en klurig bana med bla en tunnel under balansen och det var inte många som klarade av det men Håkan gjorde det å vi nollade ett till lopp... MEN, fick 0,84 sek i tidsfel, tror vi kom på 15:e plats...

På måndagen var Simma först ut och hon var lika tokig igen... Någon måste gett henne nå skumt =) =) =)
Håkan nollade igen och än en gång fick vi tidsfel, 0,16... =( Hamnade på en 11:e plats med det tror jag...
Camilla fick något felmen sprang på riktigt bra, kul å se.. Har ju aldrig sprungit med dessa papilloner så jag var så himla nöjd att de följde med mig.... =)

Disk på alla i nästa agilitylopp!! Papillonerna på precis samma ställe i banan och Simma drog till fel tunnelingång, IGEN!!!
Hopp blev det inget för papillonerna för de åkte hem innan den klassen skulle starta med Susanna igen... Simma hon diskade sig på ett sådant himla skumt sätt, hon sprang till en tunnel som låg med bägge ingångarna bortåt.. helt ologiskt med andra ord????!!!!???? Lilla räpan!! Det största problem vi haft dessa tävlingar är hennes starter så nu ska vi träna starter mycket, så är det bara.... Det bästa med henne var första loppet på söndagen med hennes slalomingång, hej å hå!!!!
Förresten var det 2 personer som kom fram under dessa dagar å frågade varför hon gick i medium?? De tycket båda två att hon va rsom vilken smallhund som helst.. Eller ja inte som de små som finns för hon är ju på gränsen, men det är lite frustrerande när vissa smallhundar är större än Simma och hon går i medium...

Nu måste jag sluta och springa ut med vovvarna i snön, för snö har det kommit här =)

TJINGELING!!!

Kommentarer
Postat av: Ida

Det var kul att träffa dig på MyDog! :)



Tyckte du var skitduktig när du handlade gills pappisar. Verkligen. :)



Jadu, hur Simma kan vara medium är då ett mysterium...

2009-01-11 @ 12:23:33
URL: http://agilida.se
Postat av: jenny

Hej!

Det var trevligt att träffa er på vallningen. Vilja var ju jätteduktig! Det finns bilder från helgen på min blogg och i mitt fotoalbum som ligger länkat från bloggen.... Lycka till med vallning och lydnaden i framtiden. Skall bli kul att följa era framsteg här i bloggen!

Kram Jenny och Zorro



2009-01-11 @ 19:00:35
URL: http://www.vallhundenzorro.blogspot.com
Postat av: Marre

Vilket jobb att springa med så många hundar!



Kram

2009-01-14 @ 10:22:39
URL: http://marrenaas.blogg.se/
Postat av: Mikaela

Vad duktiga ni var på MyDog! Jag hade aldrig fixat att springa med så många hundar...



Har du någon mailadress förresten? Jag tror jag fått den sen långt tillbaka i tiden men den finns på min spray-mail o jag har inte kunnat kommit åt den på över 3månader nu...



Kram på er!

2009-01-16 @ 21:16:19
URL: http://twincy.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0