Inte på 2 år

har denna hund tagit en pinne på en agilitytävling...



Älskade älskade tokpapillon
Men satan i gatan så har han minsann gjort det idag på Kungälvs officiella tävling för klass 1 & 2 som de hade.

Tar det från början, jag å min bror åkte till tävlingen idag redan när den startade för J och Naala skulle ju tävla å man vill ju vara där å stötta å hjälpa till på de sätt man kan.
Å Naala var så himla duktig i första klassen som var ag1, hon sprang så pass bra så hon fick den näst snabbaste tiden i loppet trots att hon tagit om slalom för att det blev fel i ingången, snart så jäklar smäller det, det vet jag för Naala är såå duktig, du med J!!!

Sen körde medium och large å sen var det J:s tur igen, denna gång hopp 2.. Och den lilla damen nollade sitt lopp och kom på en 3:e plats med pinne och uppflyttning, hur coolt som helst.. HÄRLIGT JOBBAT NI 2...

Efter att hela ettan var klar var det äntligen våran tur, min å Gizzes.. En riktigt rolig klass 2 ag-bana med massa spring och lite klurigheter och när vi stod på startlinjen var jag så himla lugn, kände mig inte ett dugg stressad över att jag vet att Gizze kan få sina tokryck, hej å hå... Domaren blåser och han sitter lugn och fint i starten, å så iväg... Helt underbart lopp, det enda som var var att jag missade lite vart jag hade en tunnelingång dock fixade han rätt och så gjorde han en stor sväng vid ett hopp ut mot publiken typ ;P Men oj oj, Gizze å jag var nollade, herregud, jag jublade som en tok och var så glad så det var nära tårar.. De som vet hur mycket jag kämpat med denna lilla envisa papillon vet hur mycket detta betyder för mig, vi var nollade och någon tid hörde jag inte för jag gapade av glädje :D Men när resultat listan kom upp hade vi kommit på en 3:e plats vi oxå med 4 sek ungefär iaf till referenstiden.. Så himla skönt, papillonen har tagit en pinne, sist vi tog en var i juni-07, så ni må tro att denna var efterlängtad... Duktig!!!

Sen hopp2, mycket spring och lite fällor här och där... Men åter igen var jag lugn och harmonisk innan start och han gör det igen, NOLLAR!!!! Dock var det en sak som gjorde att vi förlorade mycket tid, token hoppade rätt ut i ingenting, alltså ut från banan, lilla lilla gubben, detta resulterade i att vi fick tidsfel men vad fasen gör det när grabben gjort 2 nollade lopp denna dag!! Hamnade på en 7:e plats med det loppet...

Är så himla nöjd å jag gick med ett stort leende på läpparna efter vårt agilitylopp, kommer leva på detta länge... Som vi kämpat.....

Fröken bc var sur imorse när jag å brorsan åkte, hon fick ju lov att vara hemma stackarn... Men löper man så löper man... :P




Vila har varit ute och lekt lite med favvo-Simma, typisk lek som de 2 håller på med, katt å råtta-lek...




Knasiga vovvar.... :P



Alla vovvarna en härlig vårdag...



Gizze och Ajax spanar lite....

Ja ni gott folk, det var allt för denna gång....

TJINGELING!!

Kommentarer
Postat av: Johanna

Jag tror ta mig tusan att hela Kungälv hörde dig efter ert första lopp ;) haha men det är helt rätt. Nu ska matte oh två hundar sova. Vi är himlans trötta. Ska blogga lite imon jag med.

2009-05-17 @ 00:41:31
URL: http://limpanl.blogg.se/
Postat av: Helga

jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa!!!!



Heja Gizze! :D

2009-05-17 @ 07:19:37
URL: http://helgaw.se
Postat av: Frida o Isa

GRATTIS vännen !!!

Det är ni värda!



Stor KRAM från oss!

2009-05-17 @ 07:53:21
Postat av: Carina o B&T

Du .. Jag vrålade nog nästan lika högt som dej när Ni gick imål !!

Han såg jättefin ut och du så lugn ut

Du vet vad jag har sagt ALLTID !! .. Gizze KAN !!

Min FavvoPappis grejade det ju !! tillsammans med Matte

Nu är det bara ut och köra och du gör det SJÄLV !!!!

Ta dessa bra lopp med dej i huvudet

TJOHEJ så KUL !!!

2009-05-17 @ 17:58:54
URL: http://www.mydogs.se
Postat av: Monica

Grattis grattis :o) Ni är ju tokbra!

Du är väl värd denna pinne....två års väntan är en lång tid. Måste kännas underbart!



//Kram från "hon som kollar gräsmattan"

2009-05-17 @ 19:08:36
URL: http://www.123minsida.se/galnawera
Postat av: Chattis

GRATTIS GRATTIS till er båda. Roligt att Gizze vågade sig ut med sommarkostymen.. GRATTIS ännu en gång. Kraamiz Skåneligan

2009-05-17 @ 21:49:09
Postat av: Marre

2009-05-17 @ 22:30:30
URL: http://marrenaas.blogg.s
Postat av: Anonym

Grattis!



Vad härligt,,



Kram

2009-05-17 @ 22:32:17
Postat av: jenny

Tjooohooo!!! Skitkul ju!!!! Stort Grattis : )

2009-05-18 @ 21:02:24
URL: http://www.vallhundenzorro.blogspot.com
Postat av: Ida

Det var ett tag sen jag tittade in här, men gud vad skoj att läsa att det gick så bra i helgen. Stort grattis till den efterlängtade pinnen med Gizmo! :)

2009-05-19 @ 07:10:26
URL: http://agilida.se
Postat av: Camilla

Supergrattis!! Underbart :D

kram Camilla

2009-05-19 @ 08:33:55
URL: http://trollbunden.bloggagratis.se
Postat av: Tuva

Grattis Brorsan, jag var också lite duktig i helgen och fick en pinne jag me....

Många hundpussar Tuva

2009-05-20 @ 09:32:01
URL: http://tuvaslya.blogg.se/
Postat av: Lottie

Grattis till lille pappisen!!!! :o))

Stackars Vila fick va hemma!!! Det är lite diskriminering att tikar inte får tävla när de löper, de får tävla vallning när de löper, gudskelov!!! :-)

kraamar

2009-05-27 @ 10:58:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0