Tävlat i skåne 2 vändor...

Var ner på Sydskånska kennelklubbens tävling i Malmö mässan å givetvis åkte jag ner dagen innan till Frazze å Chattis med familj.... Vi hade en lugn dag med guidad vandring av Kristianstad stad å sen en underbar middag... Var ganska så trött på kvällen så både jag å simma somnade ovaggade å vaknade inte av mitt mobilalarm på morgonen dagen efter heller... =)  Sover alltid så gott därnere!!!
Tävlingen var rolig, dock blev det 2 disk med Simma men vad gör det då hon å jag hade så himla skoj... Träffade på min gamla kompis från Falutiden, hon bodde precis brevid mässan så det passade ju bra!!!
Alltid lika kul å träffa Chattis å hela högen med.. Tack snälla ni för allt!!!!!!!!!!!!!!!!!

Igår styrde vi blå faran 02.45 mot Skurup å deras tävling i underbara Nils Holgersson hallen!!! Vilket underlag!!
Blev 2 disk med Vila.
I agilityklassen missade hon en ganska så enkel slalomingång= vägran nr 1, sen missade hon en tunnelingång= vägran nr 2 och sen drar hon inte rakt fram från balansen mot däcket vilket innebär vägran nr 3... ÅÅÅÅÅ, framåtdriv behöver vi verkligen träna på å slalom i tävlings-situationer eller hur jag ska beskriva... Hon har iinga problem med slalom här hemma eller på klubben.. Visst, ibland kan det bli fel men för det mesta sitter det liksom... Vi ska träna tjuvstarter oxå, eller inte att hon ska få det utan att hon inte ska göra det alltså :P
I hoppklassen gick jag inte dit jag hade planerat att göra under banvandringen å givetvis missade vi hinder 2 å hon satt i en tunnel.. DISK!!! Sen kraschade hon däcket så då gick vi av!!!!

Simma diskade sig i agilityklassen, stod typ många hinder runt balansen å hon tog ett hinder istället för balansen..
I hopploppet rev hon muren å sprang förbi ett hinder, men tog tillbaka henne å vi kom i mål.. Hon är rätt rolig att springa med nu simma, det blir kanske inte rätt alla gånger men hon å jag oxå såklart tycker det är så himla skoj... hon är helt crazy innan start, hoppar å skäller på de andra som springer, hon taggar verkligen upp på det viset...

Körde hem å var hemma runt 00.00, somnade på en gång!!!!

Underbart att vara ute på tävlingar så här å träffa TREVLIGA folk å bara vara!! Träffade på Gizzes syrra med familj å det är oxå alltid lika skoj... Sen träffade vi på en tjej med en sheltie som visade sig vara från samma kennel som Simma och Ajax.. Hon var jättetrevlig å det är ovanligt att man träffar på vovvar från den kenneln...

Nu blir det Kalmar nästa gång!!!

TJINGELING så länge!!!

Kommentarer
Postat av: Camilla

Hej! alltid lika roligt att träffa dej och dina hundar också :-)



Kram Camilla, Tuvas Stormatte!

2010-04-04 @ 21:33:49
URL: http://www.suneochsystrarna.hundsida.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0