Äntligen lite agilityträning...

Vi trotsade snöovädret å åkte hela vägen ner till Fjärås för att träna lite agility tillsammans med Jo och hennes vovvar...
Det som var så himla läskigt var att vi fick en rejäl sladd med min blå fara på vägen bortanför oss, det gick inte särskillt fort utan det var bara superhalt... Men mannen min fixade det galant så det var skönt att det gick bra men hjärtat slog lite snabbare om man säger så!!!

Idag hade jag bestämt att vi skulle träna på lite starter =) Stackars Jo hon får bara hänga med på mina idéer.. Men jag tror att det blev rätt så bra tillslut!!!

Gizze var först ut av mina å jag kan ju säga att godistanten Jo var lite roligare än mig vid ett tillfälle men det gick över tillslut, han är ju för rolig den killen... När vi körde så var han på g, skällde å levde rövare.. =)
Det enda som han missade var slalom, alla ingångar satt men när jag lämnade honom så gick han ur de 2 sista portarna...  Alltså alltid vara med honom!!!

Simma tränade på small idag å det är roligt å se vilken glädje hon utstrålar när hon får springa på den höjden.. Synd om henne som inte får köra small!!! Men inget å göra, vi kämpar på ändå... Hon var så himla duktig idag, taggad som bara den å slalomen gick som en smäck, bra broms innan ingång vid ett tillfälle, SNYGGT!!!!
Hennes nya starter som jag börjat med att hon ska ligga känns riktigt bra, hon tjuvar ingenting!!! Peppar peppar :P

Sen var det Vilas tur å hon rev första hindret en gång sen tror jag inte hon rev något mer, duktig vovve.. Det hon hade superproblem med idag var slalomingången från ett visst håll, gick fasiken inte, vet inte vad det var för fel... Blev lite frustrerad, fick fasiken inte till det med mn handling.. Sen har hon helt plötsligt svårt att suga framåt, finns mycket å träna på, bort med snön nu!!!!
Det som vi la ner lite krut på var hennes starter, funderar på om jag ska ha henne stående eller sittande.. Vi mätte avstånd å provade olika varianter.. Ska testa lite på tävlingen i Örebro får vi se hur det blir...









Underbara bilder från en solig dag häromdagen!!!

Örebro nästa, ska bli skoj!! Vila å Gizze men en lång dag blir det då det är många starter...

Nu är det OS som gäller...

TJINGELING!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0