Trivs med mitt liv, men....

... jag saknar Dalarna nå enormt...
Tur man kan åka upp och fylla på sitt förråd med Dala-behov.... :D

Vi har iaf haft det underbart skönt och lugnt... Jag har varje morgon ganska så tidigt varit uppe och gått på ställen med vovvarna där man liksom glömt av lite hur det är/ser ut... Långa promenader medans H och bror sovit.. :P

På midsommaraftonen träffade vi mamma en sväng på förmiddagen och jag myste verkligen med hennes häst så mycket jag bara hann med... Borstade och borstade!! Underbart!! Luktade och bara var tillsammans med henne.. Saknar hästar i mitt liv lite grann men jag har verkligen inte tid!!
Efter det var det hem och byta om för att ta sig upp till mormor på en midsommarfika... Det är så lugnt och skönt ute där hon bor så det är inte klokt! Man laddar verkligen batterierna där!!
Efter det bar det iväg upp till Leksand för att visa H hur ett riktigt midsommarfirande ser ut.. :D
Folk överallt, tror de var runt 20 000 i denna lilla by eller vad man nu kallar Leksand för :P
Kollade in kyrkbåtarna och majstågsresningen... Folk överallt som sagt och vi hade Gizze med oss och han bryr sig inte det minsta att det är mycket folk.. Han är så cool å ha med sig... Blev det för mycket fick han komma upp å åka arm på mig eller brorsan...
Vi var där ett tag innan vi åkte hem å kollade tv...

Lördagen spenderades ute hos mormor med H och bror sen kom äen kusin med henne pojkvän, jättetrevlig var han...
Vi fixade till en midsommarlunch en dag försent men vad gör det, äta bör man :P
Även jordgubbar med grädde blev det till efterrätt..
Det roliga är att så fort vi kommer dit å släpper ut hundarna så kutar:




Ajax



ner till vattnet och bara väntar på att få simma lite... Leksaken är riktigt populär att hämta in, iaf av Vila och Ajax...
Gizze fick oxå bada lite men det var nog inte så frivilligt om man säger så... Det är lite skillnad på simstil mellan han och de andra 3 om man säger så... :D
ELLER???

Gizze
Sötkillen...

På söndagen var det 60 års kalas vilket var trevligt och nu är vi hemma igen..... Så har våran midsommar sett ut...
Okej, vi har hunnit med massa fotbollstittande oxå..
Å igår då vi var ute och gick jag å H stoppade vi ett litet tjafs mellan ett par killar på stan och satan i gatan vad den äldsta killen inte visade det minsta respekt mot mig.... Han kanske var typ 15 max.. Jag hette både det ena och andra... Å så skulle jag hålla käft oxå :D :D :D
Men killen som var minst var nog riktigt glad att vi kom iaf...
Mycket ska man vara med på å höra innan öronen trillar av... Bra gick det iaf!!! Tur det!!!

Nu ska jag faktiskt gå å lägga mig och läsa lite sen sova för imorgon är det jobb som gäller igen...

TJINGELING!!

Kommentarer
Postat av: Åsa

VAd ska du med en häst till när du har Vila :) Hon ser verkligen ut som en hopphäst på första bilden. Hon är så himla fin!

2010-06-28 @ 23:04:36
URL: http://www.toktassarna.com
Postat av: Åsa

:) Tror du förresten att Vila kommer ner i medium om gränsen ändras till 45? Fast det kanske inte är nån fördel, jä*lar vad fort det kommer att gå om hon inte behöver anstränga sig för att ta sig över hindrena...

2010-06-28 @ 23:32:58
URL: http://www.toktassarna.com
Postat av: Åsa

Ja, förslaget gick ju igenom så, de som är 43-45 får välja storleksklass!

2010-06-29 @ 08:28:40
Postat av: Frida

Vad härligt de låter =D

Hoppas vi kan ses snart vännen!!

stor KRAM

2010-06-29 @ 09:44:18
URL: http://blacknecksaosa.wordpress.com
Postat av: Åsa o Lovis

Nä, inget är bestämt än, mer än att det nån gång kommer att flytta in en BC... Ringde faktiskt på en för ett tag sen men det blev inte den och sen fick jag mitt nya jobb. Börjar 9 augusti och vill nog jobba ett tag först så jag vet hur det verkar och hur mina tider blir innan jag börjar fundera på en hund till... Men när det blir så blir det nog en BC-tik på sisådär 10 månader...

2010-07-02 @ 06:59:24
URL: http://www.toktassarna.com
Postat av: Thereze, Kate, Chicko

Vad roligt att se er tävla i helgen! :) När är er nästa tävling?

2010-07-13 @ 13:32:27
URL: http://www.therezegra.tk
Postat av: Thereze, Kate, Chicko

Ja vi ska till halmstad fast bara på lördagen. Fram till dess ska vi inte tävla förutom en kvällstävling klass 2 och vi ska träna slalom!! Det är nästan bara slalom vi får fel på och har en dålig attityd till... så synd! Så många bra lopp som vi schabblat bort i slalom. Se vad jag kan göra åt det!

Vallar du något nu i sommar? Hur går det?

Kram

2010-07-14 @ 09:07:15
URL: http://www.therezegra.tk

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0