Är glad över mina vovvar!!!

Igår styrde jag å J kosan mot Stenungsund och deras officiellla klass 1 & 2. Alla small hundar först, sen medium och sist large. Så vi var där i princip hela hela dagen, men vad gör det då det är härlig stämning och trevligt folk. Att det regnade nästan hela dagen gjorde ingenting, vi kurade ihop oss i tältet, vissa var envisa och skulle sitta precis där det droppade vatten från taket i tältet men är man 3 äpplen hög så är det inte så lätt att se om man inte sitter på "rätt" ställe =)

J och Naala var först ut i agility1 och satan i gatan vad bra Naala sprang, tyvärr hoppade hon ett hinder åt fel håll vid en hinderpassage!! =( Trist för de var så duktiga, sen hade hon superhög fart in i slalom så hon missade andra porten, annars var det ett kanonlopp...

Sen var det en liten väntan tills det var Gizzes tur i agility2 och han var jätteduktig och klarade av svårigheterna toppen, dock fick han ett ryck och sprang ut i vårat tält som satt vid ett hörn av banan GAH!!!! Diskade blev vi iaf.... Typiskt då han var så himla duktig!!!

Sen var det både Naalas och Gizzes tur i hopp2, här diskade sig båda två på grund av att de tog fel hinder, inte samma dock :P
Det dumma i denna banan var att Gizze än en gång stack ut från banan på väg mot tältet.... Jag blir tokig, jag vet ju att han kan så himla bra då han verkligen sätter den sidan till!!!

Efter dessa lopp var det en lång väntan innan det var fröken BC:s tur... Men vi spenderade tiden med att äta god lunch, både sallad å goda tunnbrödsmackor. Tränade Vila och Mirre lite på framhoppningen å det gick bra.. De var som vanligt taggade!!

Sen kom då regnet då medium skulle börja tror jag det va å det regnade å regnade... Trodde planerna skulle bli helt förstörda men det gick över förväntan bra med de tror jag minsann...



Vilas tur sen då... En rolig agilitybana med lite småfällor.. Starten var hopp-däck-hopp-balans och jag satte henne, fick nämligen tips från Johanna och Cicci när vi var på Snapphanefejden att mäta upp under banvandringen vart jag skulle sätta Vila så det gjorde jag, kollade in snören på ett tält å på det avståndet trodde jag att det skulle bli bra att sätta henne och det blev det!!
Sagt å gjort alltså, satte henne och gick å ställde mig mellan däcket å 3:e hindret, släppte på henne å satan vad fort det gick, låg tyngdpunkt på balansen å bra kontaktfält, allt gick kanon tills vi kom till en hinderpassage på 4 hinder. där rev hon 1, sprang runt ett för det gick så jädra fort, tog tillbaka henne å då rev hon det hindret oxå som hon sprang runt, in i tunnel å så slalom,
 

fort fort gick det å jag fattar inte hur hon hinner i detta hala underlag. Men fin slalom å 3 hinder kvar, platt å 2 hinder. Dum som jag är så ropar jag alldeles för sent när hon kommer ut ur platten så hon rundar det hindret efter oxå, men tar om å så in i mål. Vi fick en tid på 40,41/55 sek å det är jag bra nöjd med trots alla hennes små fel som blev. Hon är en snabb hund och när vi väl får flyt i banan så tror jag att det kan gå rätt så bra... Men som sagt så var jag kalasnöjd ändå, måste sätta ihop allt i små delar av banan och se helheten... Jag älskar att springa med denna hund å kommer skryta om henne tills jag spricker =)

Hopploppet var nog ett utav de bästa hon gjort, visst fanns det bitar att jobba på här oxå men överlag är jag nöjd här med. De 9 första hindren sa det bara pang pang pang, så fort gick det, in i en makaronitunnel å sen slalom, men hon kommer ju inte till slalom. I en millisekund släpper jag henne med blicken lite å vips så har hon tagit ett hopp som stod brevid tunneln då man kom ut ur den. Typiskt när det gick så satans bra. Men vi tog resten av banan å det strulade till sig lite i slutet men oj så nöjd jag var med denna hund idag. 2 rivningar bara, inget av dessa var starthindret. Skönt!!!

Det trista var att en person som startade innan mig igår i ett av loppen sa till mig då jag frågade inroparen vem som var före mig:
-Kom inte hit med "den där"!!! (Det var Vila hon menade)
Då frågade jag???
- Vad då "den där"????
Och då kom det en massa förklaringar och visst jag kan respektera att man inte ska vara nära varandra med sina hundar men man kan väl ta det på ett lite fint sätt... Jag skulle aldrig släppa fram mina hundar mot någon annans innan start, knappt jag gör det annars ju...
Så jag fick inte gå fram mot starten förrens hon typ var i mål. Eller fick å fick, jag valde det själv kanske man ska säga :P
Fast Frida säger att jag ska skita i det så det gör jag nu =)

Fick massa beröm för Vila och det är roligt, snart så sitter en hel bana, jag tror på oss och låt mig få göra det..
Lena på klubben skrev på hemsidan, citerar...

Snyggt ser det också ut när Sara Ös Vila springer.
Satan vad snabbt det går! Och sikket slalom hon har!
Är grymt avundsjuk! Att det inte alltid blir rätt väg på
banan får matte stå ut med än så länge... Även små
vildbasar mognar till sig....

Så även fast folk stör sig på att jag skryter så kommer jag fortsätta göra det!!! =)

Så tack J för en underbar dag som vanligt, regnet liksom försvann.. ELLER??

Kommer lite bilder från när vi var å tränade i veckan...


Vattnet bara sprutar runt henne...


Fina fina Vila....


Är det någon som missat att hon gillar slalom?? =)






TJINGELING!!


Kommentarer
Postat av: Johanna

Tack själv snälla du. Vad fan gör lite regn när man har så trevligt sällskap. Men det var j*vligt gott att komma hem och slänga sig i soffan med en filt..

2009-08-16 @ 15:01:55
URL: http://limpanl.blogg.se/
Postat av: Cissi

Va duktiga ni är! Härligt att det funkade i starten med Vila. Det ser verkligen jättebra ut så sug åt dig alla fina ord. Vad andra tänker kan man strunta i. Heja er!

2009-08-16 @ 16:06:29
URL: http://www.hapenidi.se
Postat av: Carina o B&T

Hade tänkt komma upp igår för att titta på dej och Vila .. men av vissa orsaker som gjorde mej så FÖRBANNAD !!! häromkvällen så avstod jag .. ska berätta vid något tillfälle

Tycker du SKA SKRYTA över Vila så MYCKET du bara orkar :) :) för du har en kanonhund .. och som du säger .. när det väl sätter sej för Er 2 på en hel bana .. då JÄKLAR får konkurrenterna se upp

HEJA VILA o Sara

Åh Gizze är ju bara för skön !! Han är ju släkt med Billy så lite tokigheter hör ju till .. ha ha !!

Ringde dej på förmiddagen ( ingen Sara i luren ) för jag var nyfiken på hur det gått, men nu har jag ju läst det, så jag är nöjd

// Carina .. som har ont i skallen idag .. var på Kräftskiva igår .. AJ AJ i Huvudet !!

2009-08-16 @ 16:33:06
URL: http://www.mydogs.se
Postat av: Carina o B&T

Inte har jag bytt blogg .. bara lite deeeesign ! :)

Men jag är inte färdig ännu

Ja, du skulle bara veta vilka Idioter det finns inom Agilityvärlden .. men du känner ju mej .. HA HA !!

Jag lägger ju mej inte direkt ner och gråter utan går RAKT FRAM med "yxan" i högsta hugg .. HA HA !!!

Jag KRÄVER SVAR från människor som går fram med lögner .. DESSUTOM i en BLOGG !!!

Jag höll nästan på att få en hjärnblödning ska du veta !!!!



2009-08-16 @ 21:21:57
URL: http://www.mydogs.se
Postat av: Marre

Det ska bli så spännande att följa er!

Go Sara GO...

2009-08-16 @ 22:32:06
URL: http://marrenaas.blogg.se/
Postat av: Kia

Den där passagen var svår på agilityklassen, Vilja sprang också förbi där. Bry dig inte om "den där" som inte ville ha er nära, tror det är samma person som stod och sa samma sak till en hel hög med folk. Ingen fick komma nära! Hmm då är man kanske på fel sorts tävling.



Tack för de fina, fina orden. Jag går fortfarande och kämpar med att förstå vilka ni är. En bild på dig hade underlättat, kanske tom en film från en tävling vad sägs om det? ;)

2009-08-17 @ 21:07:25
URL: http://www.blogtown.se/profile.php?id=Hunny
Postat av: Kia

och skryt på, skryt är bra tycker jag :D

2009-08-17 @ 21:07:59
URL: http://www.blogtown.se/profile.php?id=Hunny

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0