Bollebygd dag 1

Lyssnar lite på Thunder, Mammas nya kille på webbradion och tänkte skriva ett inlägg om tävlingen idag... J: Biltvätten är det nu jag lyssnar på.... =)
Hej å hå, efter en fixad sallad tidigt på morgonen å utspillda popcorn mellan sätena i min bil så kom jag till slut fram till tävlingen runt kl: 08.30....
Dubblerad hoppklass 1 och en agilityklass 1... Alltså Vila och Naalas tur.
Naala först ut i agilityklass 1, hon är ju uppflyttad i hopp så det var bara ett lopp för henne idag... Å vilket lopp de gör tillsammans, slalomingången var inte av denna värld å även fast det var på rätt "fel" sida så gick det kanon å det var bra fart i hela slalomet.. Felfri å sååååååå nära ett felfritt lopp, men då missade hon sista hoppet, (återkommer till Vilas lopp ang det hindret oxå) å hoppade det åt fel håll... Attans attans så himla synd, det var ju så himla nära och bra tid hade de oxå, vi kollade på loppet som jag filmade. Denna gången svor jag iaf inte :P

Ja, nära var det som sagt..... Så himla synd.. Nya tag imorgon då det är dubblerad klass 2, 2 hopplopp för er...

Så till Vila då.. Herregud, har man inte gjort något på ett tag så kan det lätt så slå över då man ska tävla då man gillar, eller älskar agilityn som hon gör.. Första loppet var katastrof i hur många snurrar hon gjorde.. Hon är så himla signalkänslig å jag vet om det men vi kämpar, det är inte en lätt hund att köra... Det vet jag!!!
Första loppet var hoppklass och hon satt i starten, inge tjuvstart. .Men eftersom det var en grop i marken där vi startade så valde jag att sätta henne längre bak mot vad jag försöker göra.. Då blev det krasch i första hindret, men sen stack hon iväg, missade 2 hinder för det går så fort så hon kan inte riktigt vika upp kroppen men det bästa var ändå att hon rev "bara" 2 hinder å ni som vet vet ju att jag har haft lite problem med rivningar... Så det kändes bra, måste se de små ljuspunkterna... Slalomen funkade kanon, inte jättelätt ingång men den satt hon... Sen in i mål, dock som en diskade hund men det kändes mycket okej.. Hon utvecklas!!!

Nästa klass var agility 1, en rolig bana med en liten lurig sak i ett hörn med ett hopphinder som man skulle ta utifrån eller hur jag ska förklara, inte jättelogiskt för hundarna om man säger så.
Däck i starten å fröken kryper ihop då jag lämnat henne, sätter upp henne igen, går iväg å poff så sticker vi... Kanonbra gick det, fina kontaktfält (sandade) tills vi kommer till ett hinder som står efter balansen innan slalom, skickar iväg henne men vrider upp mig för tidigt, hon smiter förbi, tar om hindret å hon tar slalomingången fint, dock har hon en sådan jädra fart så hon tjongar rätt in i 3:e port, vi tar om och nu satt det fint. Kör resten av banan och klarar av det krångliga hörnet å så är det bara målraka kvar, gissa vad som händer??? Jo, missar sista hindret (som Naala då :P ) men jag tar tillbaka henne å vi har kommit i mål å det bästa av allt, räcerråttan har INTE RIVIT ETT ENDASTE HINDER... :D Blev så himla glad å trots alla fel å stopp å att vi gjorde om 3 saker klarade vi av idealtiden.. Duktiga lilla Vila...
Vi fick beröm och har svårt att suga åt mig det men det kanske kommer, är så himla dålig på att ta åt mig sånt. Men så fort någon säger något dumt eller så då tar jag åt mig på en gång.. DUMT!!!! Lära om kanske???!!!???

Mysig tävling var det å vi hann tom sätta ner våra stolar och kolla på lite andra lopp idag, kul faktiskt å skönt... Tur med vädret hade vi oxå!!!

Sista loppet för dagen var hoppklass igen å Vila var på g som vanligt, fick sätta om henne i starten då hon tog ett steg å jag såg att hon satt lite snett, så vi gjorde om det å då satt hon okej, men hon sjunker ihop mycket!!!
Iväg å allt var kanonbra till hon kommer ut ur platta tunneln, vi ska till höger till en tunnel men rakt fram längre bort låg en annan tunnel så det är väl inte så svårt att lista ut vart hon låste sig någonstans??? Tunneln långt bort... =(
Tog om den rätta tunneln å sen körde vi hela banan, hon missade ett hinder men gjorde en kanonsnygg slalomingång... Å än en gång rev hon inget hinder!!!!! Är faktiskt så himla nöjd efter denna dag trots att vi har MYCKET att lära oss, båda två!!
Men vi kämpar på å tråkiga kommentarer skiter vi i, tar åt oss av all beröm vi får istället...

J, som vanligt är du en klippa att ha med på tävling!! TACK!!! Pinnarna kommer!!

Imorgon Gizze, återkommer med rapport...

TJINGELING!!!

 

Kommentarer
Postat av: Carina o B&T

Så himla roligt att läsa

HEJA VILA ..åh (Sara :) )

DU ser vad vi har pratat om .. Ta det lugnt och Ta ett Toy ;) Vila lyssnar på dej och då river hon inte .. men du får tugga lite extra på Toyet .. ha ha

Du ska inte bry dej om hur det varit och går för andra ... du ska vara stolt för det NI har presterat



2009-07-11 @ 20:46:26
Postat av: Christina & Vilja

Tack! Så himla kul att höra! Jag försökte frenetiskt fundera ut vem du var men det var alldeles för många svartvita. :) Tävlade du söndagen också?

Postat av: Marre

Grattis,,, Ni är jätte duktiga! Det blir till att lära om med en snabb hund! men det är ett kärt "problem"!



Kram

2009-07-13 @ 23:29:04
URL: http://marrenaas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0