Snapphanefejden lördag

I fredags åkte jag, Gizze, Simma och Vila ner till Skåneland, första anhalten blev hos Gill med bebis...
Oj, vad söt hon är lilla tjejen.. Hon fick massa paket av oss, kläder, hello kitty borste som iofs inte kan användas än =) en mjukiskossa oxå... Kossan har fått en speciell plats i barnvagnen :P
Vi åkte allihopa till ett köpcentra för att köpa lite hundmat då jag givetvis åkte ifrån hundarnas hemma men hittade inte det jag skulle ha. När vi skulle gå ut till bilarna igen kom det världens största åskskur, så man kan ju säga att vi blev kvar i affären ett tag.. Till slut sprang vi ut till bilarna. De på djuraffären lånade ut ett paraply så vi sprang ut tillsammans, jag fick hålla paraplyt över Gill å bebis.. Så jag blev ju ganska så blöt om man säger så =)
Men vad gör man inte för den lilla... :P

Efter att vi varit där fortsatte jag ner mot Chattis och familj... Skulle ju bo där natten innan tävlingen i Hässleholm. De bjöd på god mat å det är en fröjd att vara där hos de, som ett hotell... =)
Jag å Chattis åkte till tävlingsplatsen redan på fredagkväll för att se om det fanns någon plats till vårt tält... Och vilken tur vi hade, en plats kvar vid banorna där vi skulle vara med Vila. Antagligen har någon åkt hem under dagen... Satt upp det å åkte sen hem å tog en kvällspromenad med alla 5 vovvarna...

Lördagmorgonen vaknade jag med ett sol-ljus i ögonen, yes vad skönt med sol... Jag å Chattis åkte till tävlingen å möttes av grått väder =(
Men vädret var ändå okej hela dagen, kom en liten regnskur mitt på dagen...

Så till alla lopp då...

Simma först ut i hopp3... En rolig bana och hon var helt galen innan start... In och så körde vi och vad hon sprang, så pass mycket så hon vände vid ett hinder å tog det åt fel håll oooopppssss.... =)
Disk alltså.... Även i agilityklassen blev det disk då hon sprang tillbaka upp på balansen då man egentligen skulle springa in i en tunnel under balansen... Men jag är så nöjd med hennes lopp, hon sprang på bra för att vara henne och hon var glad å sprallig...

Sen var det Vilas tur i hopp1 large... En rolig springbana!!!
Oj vad bra det gick trots 2 rivningar... Starthindret kraschade hon och ett hinder rev hon i sväng. 2 saker till hon gjorde som tyder på orutin oss emellan är 2 snurrar åt fel håll. Vi kan inte riktigt läsa varandra än.. Men det kommer... Försvinner ju lite tid på sånt men ändå hade hon 4 bästa tid tror jag. Är supernöjd med henne och även med mig som lyckades vara så lugn å inte gapa på henne.. Tokan höll ihop hela vägen in i mål.... Tid 29,53 och den som vann hade 26,58 så det skiljer 3 sek mellan oss.. Referenstiden var 39 sek.
Sen missade jag agilityloppet banvandring för henne för att jag var å käkade lite lunch. Tyckte att jag hade räknat ut så bra jag kunnat då det var dags för oss igen men tydligen gick det snabbare då så jag får väl skylla mig själv. Lite tråkigt dock att jag inte kunde få ynka 2 minuter.. Men men, mitt fel som sagt så jag får skylla mig själv!!
Hade dock startnummer 87 så jag kunde ju kolla in banan bra länge innan det var vår tur...
Å satan i gatan vad bra det gick, slutade dock så här :

Så fel det kan bli :P
FOTO: http://www.edqvists.blogspot.com/ Duktiga Anette som fotat oss tokar...

DISK!!!
Damen tyckte att man skulle springa till a-hindret efter gungan istället för att ta ett hopp som stod lite åt höger tror jag det var... Domaren skrattade, jag skrattade å Vila kollade utsikten :P
Mer än halva banan var kanon!! Duktig hon börjar bli!!

Avslutade skitbra iaf. Slalomingången var lite halvsvår om hundarna hade hög fart ut ur en tunnel, många vovvar som tog andra porten. Vila klarade av det galant... Är så himla nöjd med henne under dessa två lopp, hon är en fröjd att köra med å bättre hund för mig kunde jag ej fått...

Tok nr 2:s tur nu, Gizze alltså... I agilityloppet var han riktigt med i början, slalom satt fint men efter det började han med sina valpfasoner typ, sprang utanför hinder, utanför tunnel osv. Slutade ju så klart med en disk. Börjar bli så trött på de här sakerna han gör, tunnelingångar som skriker: TA MIG, TA MIG... Å han springer ändå förbi... gaaaaah!!!

I hopploppet var han dock bättre, sprang ändå förbi ett hinder å en slalomingång som jag ändå visade honom till... Kom i mål med 10 fel å tidsfel.. Knasiga knasiga hund. Fast vissa pariter i hopploppet var han så himla bra med i. tänk om det kunde vara så jämt... :P

En mycket rolig tävling som flöt på riktigt bra... Chattis den stackarn hon åkte med som en vante mellan varje lopp..Så himla schysst av henne att filma alla mina lopp, det brukar ju J fixa annars.. =)
Frazze var ju oxå med å han var nog bra trött då han kom hem...

Det enda tråkiga var att mitt tält gick sönder, när vi kom tillbaka till det efter ett lopp låg ena sidan ner typ... Då hade en pinne knäckts.. =(

Nej, nu måste jag pysa...

TJINGELING!!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Skall bli spännande att följa Vila.



Hur går det med vallningen?

2009-07-28 @ 11:43:18
URL: http://marrenaas.blogg.se/
Postat av: Carina o B&T

Jag är sååå sur att jag missade Vilas lopp, men man fick ju springa gatlopp mellan banorna för att hinna med

Du är inte ensam om att missat banvandring .. jag gjorde det oxå i ett lopp med TinTin .. tyckte jag hade räknat ut så bra, men det sket sej .. sen ska vi inte tala om missen jag gjorde .. Starta innan SIGNAL !!! Hallå eller ???

Billy ska till veterinären på fredag .. måste kolla upp vad som är galet med han .. håll tummarna att dom hittar något



Jag har varit helt slut sedan vi kom hem .. men det är ingen lugn stund här hemma .. 4 GALNA Kattungar som klättrar ÖVERALLT !!!



Vi syns väl i Kungsbacka om inte innan dess

2009-07-29 @ 10:42:39
URL: http://mydogs.se
Postat av: Carina o B&T

Billy ska Opereras !!

Fast det känns ändå skönt att jag hade rätt i min känsla över hans hoppning det sista året

Du får läsa i bloggen för det var nervösa timmar på Västra Sjh



Carina o B&T

2009-08-01 @ 10:39:32
URL: http://www.mydogs.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0