Jag må vara tokig...

Ja, är man tokig om man på lite mindre än 2 dagar hinner med att åka bil ca 135 mil, gå på student å tävla agility??? Å knappt hinna sova!!
Ja, det kan jag då tycka men vad gör man inte.
Var på min kusins student ena dagen, åka 50 mil hem för att sedan åka till J, sova 2 timmar för att sedan sätta oss i bilen å styra kosan mot helgens tävling.
HEJ Å HÅ!!!!

Tävlingen var bra, inte så mycket väntan trots 4 klass 1 starter. Älskar verkligen att vara på klass 1 tävlingar, det är inte lika mycket hysteri runt dessa tävlingar som det kan bli i klass 3 tex.

När vi åkte till tävlingen var jag riktigt trött. 7 timmars sömn på 1½ dygn är inte mycket  så givetvis slumrade jag till i bilen men vaknade med ett ryck då J svänge å bromsade till, det första jag ser när jag vaknar är en rumpa på ett rådjur som precis sprungit ut framför bilen. Tack å lov så fixade J det galant å vi missade det, TUR!!!
Sen var vi vakna hela vägen till tävlingsplatsen

Vila var först ut, men jag måste då få säga att fy vilka svåra agilitybanor det var denna tävlingen, starten i början på båda där det var en massa hinder runt balansens ena uppfart å fällor hit å dit men MIN fröken klarade av denna start galant, dock missade hon en tunnelingång å fortsatte runt den å sneddade över långhoppet, DISK.. Men vi fortstte å gjorde klart nästan hela banan, missade sista porten i slalom har jag för mig. INTE BRA!!!

Hopploppet var en springbana för vovvarna, dock flaxade jag till det i starten med min arm så hon sprang runt ett hinder, gjorde klart banan å det går fort... Vid en sekvens där man skulle ta däcket för 2:a gången i banan sa jag fram precis när hon var på väg mot det men då sprang hon på sidan om det. Finns mycket att träna på med denna dam men hon var så himla mycket bättre denna gång mot när vi var i Halmstad å körde... Kul att hon utveklas å inte går bakåt, eller slalomen är inte bra just nu...

Nästa agilitylopp hade en klurig start men det fixade vi galant igen å jag är så himla nöjd med hur jag valde att handla henne, det som inte var bra var att hon gick av kontaktfältet innan jag sa att det var okej å då hamnade jag fel innan nästa hinder, det slutade med att hon sprang runt det hindret 2 gånger, hmmmmm, bushund å klantig matte, blev så struligt så jag valde att ta av henne från banan.

I sista hopploppet var nog både hon å jag trötta i skallen, skulle kalla in henne men då springer hon runt första hindret, tar tillbaka henne, sätter henne på samma ställe, går ut till samma ställe där jag stod innan å hon sätter starten kanon, dock missade hon ett hopp å vips så var hon i en tunnel. Disk igen!!

Men som sagt så är jag otroligt nöjd med hur hon gick denna tävlingen, hon har ett j-a tryck under sina tassar å när det blir ordning på torpet kommer hon bli duktig. Och att hon inte rev knappt något dessa lopp tycker jag känns riktigt skönt. Däcket var kanon å slalomen med retning behöver vi träna på...

Naala hade två agilitylopp eftersom hon blivit uppflyttad i hopp och vovven hade raketbränsle i baken tror jag i dessa lopp för oj så hon sprang å oj så hon flög av gungan, hon som brukar ta det så försiktigt flög av gungan i båda loppen, hmmm.... Men med den farten Naala har så kommer pinnarna, var så säker J... :D

Än en gång har det varit en trevlig tävling med kanonväder, inte för varmt, inte för kallt å inge regn... J är det bästa sällskap man kan ha =)
Träffade A-C å pratade lite med henne, hennes vovvar gick superbra.. Så nära till pinnar var det...
 
Nu är det sängen som väntar, kommer snusa gott.. Är trött nu!!!

TJINGELING!!

Kommentarer
Postat av: johanna

Tack för i helgen. Alltid lika skoj;) Tur att man har med dig så att man klarar av sådana dagar.

2009-06-08 @ 07:59:39
URL: http://limpanl.blogg.se/
Postat av: jenny

Hej på er!! Verkar så kul med agility. Jag har anmält Zorro till en kurs som löper över sommaren hos Emelie Norrman. Jag tror hon tävlar ganska mycket, du kanske känner henne?



Kram Jenny

2009-06-08 @ 16:54:35
URL: http://www.vallhundenzorro.blogspot.com
Postat av: Anette

Hej! Va kul att jag har lyckats fånga din hund! Det är bara låna kortet från bloggen, det är helt ok att du tar det och lägger ut i din blogg (men du får gärna länka tillbaka ;P )



Mvh

Anette



2009-06-09 @ 08:08:45
URL: http://www.edqvists.blogspot.com
Postat av: Anette

Jasså det är du som har Vila! Henne har jag ju sätt på Lotties hemsida, va kul :)



Anette igen :)

2009-06-09 @ 08:20:25
URL: http://www.edqvists.blogspot.com
Postat av: A-C

Detsamma! Hoppas man får se mycket av dig och Vila i fortsättningen! Hon är en grym hund!!!!! Kram!

2009-06-10 @ 16:12:25
Postat av: Åsa o Lovis

Tack, vad trist att du inte kommer!

2009-06-11 @ 11:18:39
URL: http://www.toktassarna.com
Postat av: Carina o B&T

Lycka till på tävlingen .. Kör så det ryker !!

Det går framåt med handen, fast det är ju jobbigt, men den värsta värken har börjat avta

På Onsdag hoppas jag att de tar bort gipset och skruvar fast en specialskena i stället .. då blir det nog lite lättare för man är jäkligt handikappad med ett stort gips .. det är i vägen hela tiden

Idag väntar vi tillökning i familjen ;)



Carina o B&T

2009-06-13 @ 10:59:42
URL: http://www.mydogs

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0