Nu tränas det slalomingångar...

Och stackars Frida, Jupiter å lillebror som snart kan göra en film med alla filmklipp jag skickar till dem med Vilas träning :D
Knäppt?? Ja!! Stolt?? Så in i norden :P

Har ju fått tag i ett sådant där Rusta-slalom å jag är väldigt nöjd med de, man får rätta till pinnarna lite ibland men det gör absolut ingenting.... Man kan ha det hemma på tomten å träna när man vill...

Vi har alltså börjat träna mer kontinuerligt på ingångarna nu, det har ju gått lite för fort på tävling så hon missat andra porten men nu har hon de senaste dagarna (satt upp det i söndags) utvecklats nå enormt på det. Det svåraste är ju givetvis när hon kommer från sidan å inte ska runda första pinnen, men med lite idéer som jag fått så har vi lyckats få till det riktigt bra :D

Men jag vill inte ropa hej än innan jag säger att det är typ klockrent för hon kan missa ingången någon enstaka gång, men vi tränar på å även de raka ingångarna har hon lärt sig att bromsa in innan... Övning ger färdighet...

Simma är rolig, måste tävla med henne snart.. Hon har börjat göra något läte i slalom, låter som om hon frustar typ.. Knasvovven...
Å Gizze han springer på som vanligt.. Men igår skrämde han mig otroligt mycket. När vi skulle gå å lägga oss så var alla vovvarna förutom han i sovrummet, jag ropade men ingen Gizze. Trodde för ett ögonblick att jag glömt honom ute men jag är alltid så noga med att "räkna in dem" då vi går in. Var säker på att alla var med.. Då ser jag att han ligger i hörnet av soffan, går dit å ställer mig å ropar igen men ingen rekation. Petar på han å han vaknar inte.. Men shit vad är det med han?? De som känner honom vet att han sover typ asmycket men att det inte är några fel på han. Men han bruka ALLTID vakna när man nuddar honom, men inte nu.. Så jag i lite panik lyfter upp honom varpå han vaknar, kollar på mig som om jag vore knasig. LÅT MIG SOVA BLICK typ...
Men usch vad rädd man blir, men jag tror att han sov supertungt, för döv det tror jag inte han är mer än när han inte vill lyssna :P
Men han sprang in till husse när jag satte ner honom så det var då lugnt med han..

Jobbar hela midsommar men vad gör det, det lär väl bli regn ändå :(

Och snart har jag semester, ska bli gott.. Sen ska jag ta lite till sensommaren- hösten oxå...

Ja ha, nu busar den "trötta" hunden för fullt med Vila... Ajax står bara å ser på =)

TJINGELING!! 



Kommentarer
Postat av: Frida

Det är bara skoj med lite filmer på duktiga Vila!

Bara att skicka på! =)

2009-06-18 @ 12:23:22
URL: http://fridaochisa.blogg.se/
Postat av: Chattis

Jobba i midsommar, då är vi två. Önskar Dig o Håkan en Glad Midsommar ifrån Skåneland. KRAMIZ

2009-06-18 @ 18:20:57
Postat av: Susanna från Krisseby

Hejsan Sara, har du hittat några får att träna på? För man måste ju bara träna vallning om man har en bc, fråga Frida :-)

Det verkar som att du har fullt upp med agility - lycka till med både träningen och tävlingarna!

Susanna o Co från Krisseby

2009-06-19 @ 13:51:30
URL: http://krissebygard.se
Postat av: Monica

Är rusta-slalomen ok? Vad är bra/dåligt?

Hur många "carina-katter" ska du ha?

Ses vi i Borås?

2009-06-21 @ 21:16:48
URL: http://www.123minsida.se/galnawera
Postat av: Marre

Varken Zehera eller Yazza springer i Rusta pinnar.

Fel färg säger dom!

2009-06-21 @ 21:35:32
URL: http://marrenaas.blogg.s

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0