Ulliga djur å tävling i Skåneland...

I fredags klev vi upp 4 på morgonen å styrde lilla blåa mot Skåne å Vilas uppfödare.. Vi skulle träffa de ulliga igen.... =)
å jag var svettig när vi var klara... Hon var helt tokig igår, har tänt till på de där krulliga totalt.. Vissa saker gjorde hon superbra, vissa saker kasst!!! Men fler sa att hon var duktig, men jag som inte är så haj på vallning än tycker bara att hon är dryg!!!
Begav oss sen ner till Chattis och eftersom jag inte hämtade Gills hundar (skulle egentligen tävlat de på lördagen) kom jag iväg tidigare till Chattis... När vi kom fram var de ute och Frazze blev så glad å se oss, Simma sprang till Chattis på en gång... De fick springa av sig alla vovvarna sen lämnade vi syskonen å Wille hemma å så åkte jag, Chattis å bordercollien till stallet, Chattis hade ridlektion...
När vi kom fram fick Vila följa med in i stallet å tyckte det var lite läskigt men hon skötte sig bra, min lilla Vila kan sköta sig=)
De började rida och jag å Vila gick ut i paddocken å tränade lydnad... Och jag kan säga att det var längesen hon gick så bra som hon gjorde.. Kul!!!! Kanske hade laddat ur lite efter vallningen, inte lika okoncentrerad som hon kan vara... Inkallningen var bara såååå bra, hon tvärnitade!! Fria följet var oxå bra, lite seg i högersväng men toppen helt om. Lite skumt tycker jag...
 När vi tränat klart gick vi upp på läktaren å kollade när de red å hon la sig ner och somnade, trött den lilla....
När Cattis var klar åkte vi och köpte kinamat, sen hem till Mange å äta å det var så himla gott...
Vi tog en kvällspromenad å Vila var lös mesta dels och var jätteduktig.. Simma och Frazze de gick mest i sin egna lilla värld medans Wille och Vila var längst fram...
Hem å så i säng, sov som en tok hela natten, knappt jag hörde väckarklockan på morgonen efter..
Lördagmorgon upp tidigt för att åka till Malmö å tävla med Simma... Kan inte säga så mycket om tävlingen mer än att det blev två disk, sprang bakom ryggen på mig i agilityn och tog ett däck när man inte skulle göra det ;) och i hopp kraschade hon långhppet, landade på huvudet så jag bara lekte lite med henne å sprang ut...
Chattis var med oss å det var så himla skoj, hon hjälpte mig med så mycket å jag vet vart Simma ska flytta om det händer mig å H något!!!!! Tack för allt i helgen Chattis.... Och Simma tackar för sin mjukis-zebra....
Åkte hem, kom iväg tidigt, men fick lov att springa in på mässan en gång till då jag äntligen packat in allt i bilen. .hade ju inga popcorn för hemresan, så det var det jag sprang in för att köpa... =)
Åkte förbi Gill på vägen hem å det var så kul att träffa de igen, länge sen sist... Cecilia blev så glad så vi satt på golvet å kramades länge länge... Gillar verkligen den vovven... Håkan å Camilla blev oxå glada såklart.. Okej då, martin med. .ALLA blev glada.. .=) Mycket kramkalas.....

Frida höll mig sällskap på vägen hem, tack för det, det var trevligt som vanligt att snacka lite skit =)

Kom hem runt 22.30, var förbi hos H:s bror å hämtade grabbarna grus.. De hade haft det bra där...

Idag har vi varit på Gmbk å tränat agility med Johanna, Mirre och Naala, Vila å Gizze fick träna... Gizze var rolig idag, skuttade på bra... Vila däremot var lite knasig, har busat med mig... Vissa saker gör hon bra, a-hindrets kontaktfält var inte jättebra, men blev bra tillslut.... Men vi ger oss inte... =)
Nu ska vi laga lite tacos tills husse kommer hem...

Tjingeling!!!

Kommentarer
Postat av: Chattis

TACKAR för att jag fick följa med till Malmö. Även jag har njutit av denna helg med Sara, Simma o Vila. Wille o Frazze var jättetrötta på lördagen. Mange tycker att Simma kan få provbo i skåne lite ; ) JÄTTEKRAMIZ

2009-03-24 @ 21:56:05
Postat av: Marre

Oj vad du är aktiv.



Kram

2009-03-27 @ 23:21:55
URL: http://marrenaas.blogg.se.

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0