När allt bara gick åt skogen....

Ja, vi sammanfattar det hela med att vi var ner till Gill med familj på dop av deras söta dotter Emelie. Och hundnördar som vi är så stack vi till agilityplan jag å Gill när alla hade gått hem från dopet. =)

Och med den bra träningen jag hade i ryggen med Vila sist så skulle det bli intressant å se hur hon var nu, nytt ställe nya hundar runt om osv.
Och jag kan ju säga att det gick åt skogen, vissa saker fungerade vissa andra INTE..... Fy satan vad frustrerad jag blev...
Det som var positivt var att vi la en platsliggning med Cecilia oxå å det gick kanonbra, hon la sig jättefint å låg kvar alla minuter vi lät de ligga.. Hon har ju inte direkt någon positiv platsliggning med andra hundar sen hon gjorde det sist på tävlingen... Men som sagt, nu var hon duktig!!!!

Det var trevligt med dop å Emelie bara skrek när jag fick hålla henne lite, mammas lilla tjej för hon blev tyst på en gång när Gill tog henne igen =)

Och så till träningen igår, jag gick upp jättetidigt för att vara min halvlediga dag, typ 7, kommer ut och ska sätta in hundarna i bilen å känner att det är kallt. Men så kallt så att jag fick lov att skrapa rutorna, det trodde jag inte att det var. -2.0 grader var det minsann.. Fy då, nu börjar kylan komma....

Å denna träningen var precis som den förr förra, när allt bara stämde.. herregud så duktig hon var, dock var det ju lite halt i gräset så vi tog det väldigt försiktigt, men var så nöjd när vi åkte därifrån... Hemma 9 igen... Hade ju hela dagen sen, till å stapla ved ja!!!! Men nu är det inte mycket kvar... Gjorde faktiskt höstens första brasa i kaminen nu på morgonen, så himla skönt.. Å Gizze gillar det nog oxå för han lägger sig gärna framför... =)

Har just nu mycket i mitt liv å datorn är det sista jag lägger tid på!!! Måste tänka på mig själv just nu, sällan jag gör det men gör jag det inte nu så går det åt skogen! Tävling till helgen iaf, det ska bli skoj!!

Tjingeling

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0