ÄNTLIGEN!!!!

Ja, äntligen lyckades vi jag och Vila. Jag hade inte gett upp om oss!!! Kanske andra har gjort det men inte jag å Vila.

Vi har iaf varit i Nässjö tillsammans med bästaste Johanna med vovvar å tävlat agility på deras dubblerade 1:a, underbart var det!!
Våra hundar var så duktiga! Mirre debuterade och lyckades nolla sista agilityloppet, dock hamnde hon precis utanför pinnplats =( Men bra jobbat!!!

Vilas första agilityklass hade en lite lurig start men vi fick till den bra, dock missade vi 4:e hindret för hon ville bara till slalom, slutade med att det blev en disk pga att hon hoppade det hindret från fel håll, resten av banan gick kanon!
Fick ett sms från Frida där hon skrev: -Ni tar det i nästa!
Å döm om min förvåning och glädje då vi lyckades "ta det i nästa"

Var en riktig springbana på hopp som Åsa gjort, riktigt bra bana faktiskt!!
Och om jag säger att vi klarade av allt kanon så tror ni mig inte va?? Men det kan jag lova att vi gjorde!
Vi gjorde vårt första nollade lopp ever och lyckades med bedriften att hålla ihop ett helt lopp!
Jag var så lycklig då vi kom i mål så jag gapade, kramade Vila, kramde Johanna och Lotta på samma gång typ...
Struntade i om vi skulle vinna, var bara så himla nöjd då vi nollat :D
Allt slutade med att vi VANN!!!!!!
Var så glad å lycklig!!! Vi kom på 1:a plats av 68 hundar!!!

Telefonen gick varm efter detta lopp kan jag lova :D

Nästa lopp var agility 1B och där gick det fort och fel, trodde jag iaf. Trodde jag hade fått fel på balansen men domaren ändrade sig vilket jag missade så med fel som jag trodde vi hade blev jag loj i min handling vilket resulterade i disk. Så nu har jag lärt mig att alltid köra hela vägen, trots fel eller felfritt!!!

Sista loppet för dagen var en riktigt rolig hoppbana, även den hade Åsa gjort. Och här fick vi fel i slalom så vi tog om den men kom i mål med 5 fel och slutade på en 8:e plats... Var riktigt nöjd med detta lopp.
Hon har gått kanon denna dag!!

Det som varit jättebra är:

¤ Endast ett enda hinder rivet på 4 lopp!!!

¤ Har legat som en klocka i varje lopp, inte en tendens till tjuvstart!!! BRAVO!!!

¤ Jag har varit ganska så lugn å inte kört hysteriskt på banan :P

¤ VI VANN!!!!! :D

Så ni må tro att jag var lycklig över min skräphund då vi åkte hem!!!! Vi kan och vi ska kunna en gång till, trägen vinner!!!




Balans...




Fina fina Vila som är så duktig!!!

TJINGELING!!!!!


Kommentarer
Postat av: Åsa o Lovis

Jag som nästan hade tänkt hundnappa lilla söta Vila :) Det gick ju inte efter vinsten inte :)

2010-08-24 @ 12:39:11
URL: http://www.toktassarna.com
Postat av: A-C

Grattiiiiiis!!!! Ni kommer bli asgrymma, det är bara du som inte har förstått det än :P Kram!!!

2010-08-24 @ 13:06:53
Postat av: Frida

Stort GRATTIS igen vännen!!!

2010-08-25 @ 10:07:54
Postat av: Thereze

Supergrattis!!! Bra jobbat! :)

2010-09-03 @ 14:55:18
URL: http://Www.gooddog.se
Postat av: Eva Marie

GRATTIS!! =oD

2010-09-07 @ 15:51:36
URL: http://www.propiraya.se
Postat av: Mikaela

Lite sent men, GRATTIS till felfria loppet och vinsten!

2010-09-24 @ 21:56:14
URL: http://www.twincy.se
Postat av: Thereze

Inga uppdateringar på lääänge?! Hur går det för er?

Nu har jag kurser på gång :) - sprid det gärna vidare till de som kan vara intresserade.

Vi ses - i Åhus kanske?

2010-09-30 @ 12:10:15
URL: http://www.gooddog.se
Postat av: Thereze

Vart ska du tävla imorgon? Lycka till :)

2010-10-01 @ 11:54:57
URL: http://Www.gooddog.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0