Sommar.....

Hej svejs!!!!

Sommaren har rusat förbi å tiden går så himla fort.. Skriver som min bror sa för ett par dagar sen, snart jul....

Har hunnit med ett par tävlingar med blandade resultat, det positiva i sommar har varit att fröken bc inte rivit så många hinder, det tar sig sakta men säkert...
Tjuvstarterna har varit katastrof men nu på sista tävlingen fick hon ligga å det har gått kanon!! Inte en tendens till tjuvstart...
SÅ till nästa stora problem... SLALOM!! Hennes paradnummer... På tävling går det bara inte, tar rätt port men har sådan himla fart så hon missar andra... Hon lägger liksom på en till växel på tävling... Vet inte hur jag ska få bukt med det här, tips???? Spelar ingen roll hur jag gör känns det som...
Vi har iaf diskat oss å kommit igenom ett par lopp, dock med fel men bra tider... Men det spelar ingen roll om hon är snabb, man måste vara felfri oxå =)

Har varit till Dalarna en sväng till, stockholm och även Halmstad och Bjuv....

Idag har jag varit och hälsat på Andreas och hans nya hund, världens sötaste bcvalp Messi... Man blir bra valpsugen... Men 4 hundar räcker gott å väl...

Nu tv sen sova!!!

TJINGELING!!

Kommentarer
Postat av: Elin

Jag har haft exakt samma slalomproblem med min Stella. Ta en pinne, ett litet snöre och sätt upp pinnen bredvid andra pinnen i slalom (där hon inte ska passera) och spänn snöret mellan slalompinnen och pinnen. Jag använde maskeringstejp och en stor spik i marken. Så tränar man på ingångar i hög fart! Gick kalas. Körde ett pass på träning och efter det har hon inte tabbat sig mer på tävling...! När det gäller starterna har jag fått in en helt ny teknik på Freja som känns oslagbar. Ska visa dig nästa gång vi ses!

2010-08-16 @ 08:26:37
URL: http://stellasmatte.blogspot.com
Postat av: Elin

Ja, ibland är de inte så dumma :P Det hoppas jag innerligt att det ska göra, men är Vila något lik Freja (vilket jag är övertygad om att hon är) så ska vi nog få grepp om din lilla tjej! ;-) Ska bli jättekul att träffa er!

2010-08-18 @ 08:46:54
URL: http://stellasmatte.blogspot.com
Postat av: sarah & combat

Men titta vad man hittade här :) Läggs genast till i blogglistan på min dator för vidare läsning :D

Kram

2010-08-18 @ 14:54:30
URL: http://the-best-of-sarah.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0