JAAAAAAAAAAA!!!!

Mitt största problem med lydnaden har ju varit den där förbaskade apporten... Jag har haft ångest över den. Med tanke på att Linus var en ganska så bra lydnadshund å vi inte kom längre än till klass 2  (trots att vi ville vidare) pga av att han inte ville apportera pga av sin sjukdom i läpparna så har jag ju varit livrädd att jag skulle få en till hund som bara helt enkelt inte ville apportera... Pratar ju om Vila då!! Men i måndagskväll tänkte jag att nu jädrar ska det funka.. Å det gjorde det så nu gör hon 1:an och 2:ans apportering utan några problem alls, om det inte finns en agilitybana i närheten förstås.... =) För idag apporterade vi en bit bort från agilitybanan å det gick inte så himla bra nej. Agilityn är för rolig helt enkelt  =)

På tal om agilityn så träffade vi Carina med vovvar idag.. Vi skulle fota lite men vår kamera lever ett eget liv just nu så det gick inte så bra. Sen var inte vädret det enklaste heller att fota i =(
Men vi tog iaf en skön promenix och sen sprang vi lite agility... Å idag var Vila så himla duktig, var sååååå nöjd då vi åkte därifrån... Simma var lite trög men gjorde det jag bad henne om, fina kontaktfält iaf, skönt!!

Lite slalomingångar har vi börjat träna nu jag å Vila, hon ska ju kunna ALLA min lilla fröken =) =) =) =) å vi som inte ens ska köra agility som huvudsyssla HAHAHAHA.....

Nej, nu ska jag nog pysa ut med vovvarna... Sen sova, är lite trött faktiskt.. Gick upp tidigt imorse ;)

TJINGELING!!!

Kommentarer
Postat av: Frida o Isa

Vad roligt att apporteringen fungerar nu, Grattis!!

2008-12-06 @ 10:06:17
Postat av: Carina o B&T

Det blev ca 120 kort tagna å typ 7 blev ok !!

Hur SVÅRT ska det va å ta i rörelse då ??

Jag blir ju nästan galen, men jag ger mej ALDRIG !!!



Vila ser verkligen fin ut på Agilitybanan .. ska bli kul att se henne på tävlingsbanorna .. du MÅSTE ju lyssna på Vila oxå :)) .. Hon tycker ju det är SÅ KUL med Agility ... det lyser om henne på banan



Jag har suttit med bokslutspapper HELA HELGEN .. så nu drömmer jag om siffror snart, men nu är det gjort iallafall



Vi får ta en träningsrunda snart igen och lite fotolektioner .. ha ha !!

2008-12-07 @ 23:14:57
URL: http://www-mydogs.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0