Härlig dag!!!

Idag vaknade jag tidigt, trots att jag gick å la mig 02.30 i natt vaknade jag 06.00 utan väckarklocka imorse... Skulle ju följa med J och co till Varberg på agilitytävling klass 1....
Eftersom jag vaknade så tidigt gjorde jag en brasa i kaminen och bara satt där och värmde mig med en border collie i knät. Så mysigt så....
Packade tillslut in oss i bilen och styrde kosan mot Kungsbacka... SKulle träffa J kl 9, kl 8.00 var jag i Kungsbacka så jag tog en tur in på Ica och köpte lite julskinka som jag å vovvarna delade på i bilen... =) Gott!!!!!

Träffade J och vi knödde in oss i hennes gudomliga bil ner till varberg... 5 vovvar längst bak och vi två.. Tur våra vovvar är små...
Jag ville kolla lite på large å snäll som J är så åkte vi ner till hoppklass large skulle starta... Kul att se stora vovvar springa, brukar ju bli så fast vid medium och small eftersom jag har de storlekarna själv =)
Och det som var mest skönt var faktiskt att inte tävla, man kunde ju koncentrera sig på att mingla och träffa folk.. Annars när man tävlar fler hundar på samma tävling kan det bli lite lätt stressigt och man går in i sig själv typ ;) lappar för ögonen ungefär...

Om man återgår till J och Naalas lopp så gick det toppenbra för de idag.. i hopploppet var hon så himla snabb å säker men missbedömde ett hinder och landade på hopp-pinnen å slog en volt efteråt. J stannade givetvis upp och kollade Naala så hon inte hade ont någonstans, då var det folk i publiken som skrek: Kör bara, fortsätt!!! Men om J vill stanna upp och kolla sin hund då gör hon det. De fortsatte sen när J såg att det inte var något fel.. Bra gjort!! Din hund- du bestämmer!!!!
Blev ju en disk men de gjorde det så himla snyggt allting. .Slalomen satt som en smäck!!!!

Sen var det en väntan och vi kollade på medium innan det var dags för agilityklassen igen för de 2... Här gick det oxå toppenbra och Naala hade sån himla fart igen, dock blev det lite knas vi slalomen så de missade ingången.. Trots att de fick göra om slalom fick de en mycket bra tid fast med 5 fel då... Det har varit en toppendag för de, det tror jag nog att J tycker oxå... =)

Fröken bordercollie fick komma ut och hoppa lite på framhoppningen å hon var jätteduktig, tog slalom 4 pinnar fint och hoppade bra och fint...
Simma var oxå taggad och fick träna där.. J sprang med henne lite med och med kyckling sm godis taggade hon upp lite till.. Kul inför My Dog!!

Tack för sällskapet och salladen J, kul och gott =)

idag/ inatt är jag, Gizze, Simma och Vila ensamma hemma i huset... Vi har gjort en brasa och ska snart kolla på lite tv... Bara mysa och ta det lugnt.. Imorgon kommer Sara med vovvar på besök.. Då blir nog Vila glad, jag med förstås.. Får se om J oxå kommer med och umgås med oss lite... Blir säkert tacos å filmtittande =)

Förresten, eftersom vi bor på LANDET nu och tv:n är beroende av vädret så fick jag inte titta på något Stjärnor på is utan det blev Dansbandskampen.. Jippi vad skoj, NOT!!!  Fanns ju ingen mottagning på 4:an :(

TJINGELING!!!!

Kommentarer
Postat av: Mikaela

Hej på er!

Guuud vad mysigt med brasa! Är inte alls avundsjuk på era flytta-till-villa-fasoner ;-)



Jag har inga planer på att ta mig till My Dog då pengarna brukar lysa med sin frånvaro efter julen och tågbiljetterna är tyvärr lite dyra till Göteborg. Har ingen större lust att köra bil så långa sträckor (räcker med att jag och sonen ska åka bil till Gävle under juldagarna).

Men jag är ju allt bra sugen.

Ni ska inte till Stora Stockholm då??? Större chans att jag tar mig dit :-D



Hoppas ni fick en mysig kväll framför brasan, kram!

2008-11-19 @ 13:59:09
URL: http://twincy.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0