Följetong ang mina vovvar...

Vi börjar med min schäfer jag hade: ORKA...
Världens mest goaste schäfer jag någonsin träffat tror jag.... Tyvärr lever hon inte idag, hade varit 14 år då..

Sen kom min JIZZA in i bilden.. Den lilla prinsessan som var en svart dvärgpudel, på gränsen till toy... Hon lärde mig ganska så mycket om hur det var att ha en hund som var som en prinsessa som sagt, sov på en kudde och gick ut om det var uppehåll osv. Hon blev 10 år gammal och var mitt allt!! Lilla Jizza som hette Magica de hex egentligen... Med Jizza startade jag min agilitykarriär, tror det var -97...

Under tiden som Jizza levde kom min första shetalnd sheepdog in i bilden. Och alla som känner mig vet ju att det var Shellrick´s Linus on the line. Världens bästa Linus som hade så fruktansvärt mycket otur i sitt liv med brutna ben (2ggr), fästingsjukdomar och nersatt imunförsvar osv. Han blev bara 8 år gammal då jag fick lov att ta bort honom. Med Linus tävlade jag i lydnad och agility.

Sen var det yrvädret Gizzes tur att komma till mig och H. Josephine´s Torsten, en papillon orädd som få. Denna hund och jag har kämpat mycket och jag älskar honom så mycket. Vi kämpar och kämpar som bara den då det gäller agilityn och än har vi inte gett upp =) Kommer inte göra det heller!!! Han kan vara lite "döv" ibland då han är lös ute men kommer efter ett tag då han fått "läsa" klart tidningen, eller nosa om ni heller vill det =) MATTES hund utan dess like...

Tjo ho!! Nu kommer vi till Teddyvail´s Lady Madonna!!! Min trefärgade sheltietik som jag längtat sååååå mycket efter. Och jag kan ärligt säga att henne köpte jag bara för att få träna upp en ny hund i agilityn. Och tycker vi ändå lyckats ganska så bra. Vi har ju uppnått våra mål med att komma upp i hopp3 och agilityklass 3. Får nog se ut lite nya mål nu!! Lilla Simma som går i medium trots att hon är så liten, men är man på gränsen så är man... Lilla prinsessan (en till ja) som inte gillar när man hugger ved, inte gillar vissa människor, en liten försiktig dam som kan vara jävlig mot andra oxå, tex springa och dra Gizze i svansen, bita lite fint på Vila osv =) Kraffsar lite lätt på en på morgonen när hon tycker att man ska gå upp.. Sover ALLTID på min huvudkudde sen vi flyttat ut till huset.. Min SIMMA!!! Älskar detta namn, passar henne sååå bra...

Ja, nu lär ni ju tycka att jag är knäpp, men vi måste skylla lite på husse nu.. För AJAX, eller Teddyvail¨s Mr Moonie som han heter är faktiskt husses hund, för det var han som ville ha Ajax... Och eftersom Ajax och Simma kommer från samma kennel är det kanske inte så svårt att veta att vi föll för Ajax då vi var ner och hämtade Simma. 2 kullar på samma ställe är ingen bra kombination för oss.. Vi skulle kunnat ha tagit med oss alla valparna hem.. Det skilljer nämligen bara 3 veckor mellan dessa två vovvar... 
Men det slutade med att Ajax blev så mattekär så jag "tog" över träningen på honom oxå.. Och vi har kommit upp i tvåan i både hopp och agility vi två.. Det som kan vara lite negativt med Ajax är att han är en väldigt försiktig herre och vi har jobbat mycket på hans självförtroende och det har blivit MYCKET bättre än vad det var förut... Vi fortsätter jobba på!!

Sen kommer vi till den där svart-vita tokan vi har hemma, för toka är precis vad hon är... Min Miss- Vila.... Den där lilla bordercollien som jag längtat efter så mycket trots att vi har fler hundar sen tidigare.. Och förra året i dec flyttade hon hem till våran tokiga flock... En rolig vovve som jag får jobba med hela tiden för hon är minsann ingen lätt hund att ha å göra med, det ska gudarna veta =) Hon älskar att ligga på mattes fötter då jag sitter i soffan, hon ska ALLTID ligga på mina fötter då jag lagar mat, hon ligger gärna på mina fötter i sängen och ligger gärna på mina fötter då jag pysslar med olika saker i huset... Jag HATAR fötter och hon ÄLSKAR fötter.. Hon ÄLSKAR andra hundar och människor, speciellt H:s bror.. Hon blir tokig då han kommer å hälsar på .. Naala och  Doris är hennes favoritkompisar utanför våran flock för i vår flock är det minsann den trefärgade sheltien som är bästa kompis...
Med Vila är det tänkt att vi ska tävla i lydnad och vi har kommit en mycket bra bit på väg för att kunna starta lydnadsklass 1 men som sagt så kommer jag inte rusa ut på planen bara för att!!! Utan vi tar det när Vila är mogen för det... Och det dröjer nog ett tag till iaf. Vallningen har vi påbörjat och nu när vi kommit i ordning i huset finns det mycket mer tid att ta tag i det mer ofta... Agilityn är oxå skoj tycker Vila men man kan inte bara göra skojiga saker hela tiden...

Nej ni gott folk, här har ni mina vovvar som funnits och finns... ÄLSKAR DE ALLA!!!!

TJINGELING!!!

Kommentarer
Postat av: Anna-Carin

Härligt att läsa om dina fina vovvar! Du skriver så inspirerande, märks verkligen att du brinner för din lilla flock! Hoppas vi ses i Västerås! :D

2008-10-23 @ 12:34:34
Postat av: Anonym

Går det bra?

Var är bilderna?

Kram

2008-10-23 @ 22:32:08
URL: http://marrenaas.blogg.se/
Postat av: Ida

Aha, hade missat den nya bloggen!



Ja, hoppas att det blir en hoppnolla uppe på MyDog! Förra gången blev det nollor i alla loppen, hoppas på repris... ;)

2008-10-26 @ 09:09:08
URL: http://www.agilida.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0