Stora damen och skräck!!

Min "lilla" Vila har ju blivit stora damen nu.. Igår började min vovve att löpa.. Har nästan glömt bort hur det är att ha en löptik hemma, det var ju så längesen som Simma löpte... Hon är ju kastrerad...
Men vad ledsen Vila såg ut igår kväll, det var så synd om henne... Kan vovvar oxå ha "löp-värk" så som vi kvinnor kan ha mensvärk?? Dock har jag ALDRIG haft det men jag vet hur ont vissa folk kan få... Ja ja, nu är det iaf igång, nästan på hennes 1 årsdag....

Vi var förresten till vetten i fredags och charmade in oss bland personalen... Eller Vila försökte iaf =) Hon fick sin 1- års vaccination och blev lite undersökt... De tyckte hon var fin i hullet och hade fin och blank päls.. Vägde henne och vågen slutade på 11,65 kg.... Vet ärligt talat inte hur hög hon är nu men när jag mätte henne sist var hon 44 cm hög. Men jag ser att hon blivit högre nu men jag tror inte hon krupit över 50 cm strecket...

Och nu till det som varje hundägare fasar över... Hundar som försvinner... Nu var det våran tur att drabbas av detta!! Jag var på jobbet och där svarar jag typ aldrig i telefon men såg att jag hade ett missat samtal från H. Så jag ringde upp och då berättade han att Ajax varit borta. VA???????? Men herregud, Ajax lämnar aldrig sin flock, ALDRIG!!! Det vågar han inte.. Men nu var han borta... H körde ett par varv med bilen där vi brukar gå men ingen Ajax.. Han letade tillsammans med Vila och eftersom hon löper så kanske hon kunde lukta lite gott iaf så han skulle komma fram och visa sig men icke sa nicke..  Efter ca 50 min kom Ajax lunkandes på vägen så H kunde ropa in honom.. Och på våran väg kör inte bilarna sakta så vilken jädra tur att han klarat sig... Och tur i oturen att jag inte var hemma för jag hade nog stressat upp mig så himla mycket.. Tårarna bara rann på mig då vi hade avslutat samtalet... Usch, vilken tur att han kom hem igen....

Så snart som vi får ordning på vårat internet och jag kan använda min laptop igen så kommer det fler bilder i mina inlägg.. Det lovar jag =)

Förresten så har Sara & Kira varit så där himla duktiga igen.. De tog igår ett till agilitycert på Västerås tävling... Så duktiga de är våra kompisar!!! Stort grattis!!!!

//TJINGELING!!!

Kommentarer
Postat av: Cissi

Usch vad hemskt det är när hundarna försvinner. Min värsta mardröm är att Isac ska traska iväg själv, han hör dåligt och ser dåligt, fatta vad svårt det skulle vara att hitta honom... Därför får han ALLTID ha koppel numera.



Tack för grattiset! Jag är fortfarande löjligt glad över att vi vann! :D

2008-10-28 @ 12:45:05
URL: http://www.hapenidi.se
Postat av: Åsa

Hmm.... Jag vet faktiskt inte hur man skulle ha gjort... E-m ville ju inte ha nåt cert så det hamnade ju rätt iaf. Spännande det hade blivit annars, med skiljelopp om certet! Men de verkar inte ha uppmärksammat att det var delad femteplats...

2008-10-30 @ 12:36:48
URL: http://www.toktassarna.com
Postat av: DORAN

Hejhej...tack för Grattiset på din fina hemsida =) =) =) Kira hälsar och tackar oxå! Måste knäppa lite fina bilder på tjejerna i deras selar.

Får träffas snart så Vila och Doris får leka! Nu ska jag prata klart med dej i telefonen hehe ;)

Hejpådä

2008-10-30 @ 19:56:28
Postat av: Carina o B&T

Usch o Fy vilken fasa när sådant här händer

Ni måste inhägna tomten så inte sådant här händer

... FAST då måste man ju oxå stänga grinden .. vilken INTE skedde hos oss förra veckan när en bekant kom hit och det som hände är så tragiskt så jag vill bara förtränga det

Jag säger bara: BILLY + LADY = SANT !!!

Sen kanske du kan räkna ut resten

Jag GRÄT NÄSTAN BLOD !!!!!



Jag flyttar ju för mamma för fullt nu och det är INTE KUL !! och orkar inte så mycket mera så det är tur att jag bestämde att Billy skulle ha viloperiod i Okt-Dec .. men jag är ju samtidigt sugen på att träna grunderna med TinTin för han är verkligen på hugget nu ..



2008-10-31 @ 19:25:57
URL: http://www.mydogs.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0