Nyårsdagen!!!

....används till att träna hund... =) SÅKLART!!!
Igår kom J och H:s bror hit och firade nyår med oss, tyvärr hade J sån otur så hon blev dålig.. Stackarn!!

Förutom det var det trevligt, lagade potatisgratäng och fläskfilé med sås. Någon efterrätt orkade vi inte... Det smällde inte så himla mycket här ute på landet men lite iaf så vi se lite fina raketer...

J är ju lite morgonpigg å det hör mina vovvar så de väckte mig tidigt och med tanke på att jag gick och la mig efter 3 så blir det mesta innan 10 tidigt för mig =)

Vi diskade all disk och plockade iordning här medans männen sov vidare.. Sen stack vi till Lilla edets brukshundklubb å körde igenom Vila i lydnadsettan... Och det var ett ganska så bra träningspass, hon gjorde saker som jag aldrig trodde hon kunde lära sig för ett par veckor sen, tex. hopp-apport, som iofs inte ingår i 1:an men ändå =) Snygg oxå!!! Klar 10:a tror jag minsann =)
Det enda som inte är bra nu är att hon tappar kontakten i fria följet och tar det där jävla steget i ställandet. Allt annat är bra.. Inkallningen var super, förutom en gång då fröken bc glömde sätta sig.. Har tagit en massa kort, eller J har tagit de flesta, jag har tagit något... =) Solen sken hela tiden och det var ca -5, så himla skönt var det...

Fint grepp!!

bollen är rolig =)

Bollen är bra att ha tycker Vila...


Kom igen då!!! Kasta!!


Tjo ho!! =)


Många bollbilder blir det =)




Lite suddig bild men hon går fint =)



Mycket bilder på Vila blir det men hon var den enda som tränade idag...


Lite däck provade vi oxå....



Avslutar med ett tokigt kort från nyårsaftonen =)



Oj oj. vad många bilder det blev och jag var inte ens klar.. Lägger in fler imorgon...
Förresten ska vi och träna lite agility imorgon jag, Simma och Vila.. Ska bli skoj..
Och så kommer mín efterlängtade bror oxå imorgon....



TJINGELING och Gott nytt år till alla!!!

Kommentarer
Postat av: emmeli

Ser lika cool och glad ut som vanligt ser jag-hoppas det innebär att du/ni hade en underbar nyårsafton! Vilken fantastisk liten hund du har (Vila) skulle såååååågärna vilja träna med er någon dag så jag får lite inspiration i lydnaden :) Puss kram

2009-01-02 @ 10:48:04
URL: http://www.busfrona.com
Postat av: Frida

Hej hej,



Får önska er en god fortsättning!

Vilka underbara kort på Vila, hon är jättefin =)Ser att det går bra med apporten, va roligt.



Min lilla skithund har föresten börjat löpa!!!

Hoppas vi får följa med på vallkursen ändå!?



Ha dé gött så hörs vi snart!

2009-01-02 @ 19:21:38
URL: http://fridaochisa.blogg.se/
Postat av: Johanna + vovvarna

Ja du fröken Sara, idag ringde klockan 06.30 =) De du! Tur att du jobbar eftermiddag/kvällar :D Det blev ju minsann några bra bilder på Vila, börjar ju bli riktigt haj på det där. Men vi behöver inte nämna att jag tog 150 st bilder host host Nu ska vi äta tårta. Hej hopp!

2009-01-02 @ 19:23:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0