ToR Skåne en regnig dag =)

Japp, då har man gjort en sådan där tokig resa igen, fast denna gången var jag , Vila och Gizze helt själva, ingen J =(
Steg upp kl. 04.30 igår morse å till saken hör att jag gick å la mig runt 01.00 på natten, bra jobbat sara...
Mötte H i dörren som varit hos sin bror och kollat på sista finalen i Nhl-slutspelet... Hej å hej då!!!
För kl. 05.00 satt vi 3 i bilen på väg ner mot Skåne å Höganäs officiella klass 1 tävling.
Men vi "råkade" göra en liten avstickare på vägen, Ullared stod som vårt mål. Så kl 07.05 var jag på plats, in å handla i ca 1½ timme för att sedan fortsätta ner mot Skåne, idioti :P Nackdelen var att det regnade hela vägen ner å jag blir väldigt nojjig då man ska lämna sina vovvar i bilen, visste ju att jag minst skulle vara inne i 1½ timme å det kan ju spricka upp å bli sol, det vet man ju aldrig, så jag vevade ner fönster-rutorna. Hade nämligen slutat regna då jag kom fram till Gekås. När jag kommer ut så vräker det ner igen, kan ni gissa hur det såg ut min lilla blå fara, jo blött. Stackars hundar...

Är nöjd med det jag lyckades hitta under den lilla tid jag var inne i varuhuset å la faktiskt inte ner något onödigt i vagnen min, duktig Sara.

Packa in allt i bilen, kissa vovvarna snabbt för att sen låta "Beata" berätta vilken väg vi skulle ta. Beata är min gps, liksom Alice och Hillevi och Siv är vissa andra damers gps:er :D

Kom precis lagomt fram till tävlingen men fick parkera huuuur lååååångt bort som helst, å släpa på tokiga hundar, packning, bur osv är inte lätt då...
Träffade på 2 från min klubb å de var så gulliga så jag fick sätta upp min bur i deras tält, fast nu hade det ju slutat regna så vi hade lika gärna kunnat vara utanför men de var snälla som sagt å lät oss flytta in...

Första klassen var agility1 och jag hade bestämt mig innan att fröken bordercollie skulle få veta hur man gör kontaktfält, å inte göra som man gjorde i Växjö, kliva av innan matte sagt att det var okej... Så sagt å gjort så gjorde vi det, stod länge på de innan det var okej att rusa vidare, hon var så duktig detta lopp, slutade dock med en disk men jag var så nöjd då vi kom i mål å vi fick mycket beröm, oj vilken hund du har, vad snabb hon är osv. Önskade bara att vi kunde komma i mål någongång, hade varit häftigt att få uppleva den känslan. :p

Tävling i Växjö
Fin bild som Anette tagit på Vila i Växjö.... Så fin så...  
http://edqvists.blogspot.com

Sen var det en lång väntan innan smallhopp skulle börja, vet inte vad det var som hände på banan, tror banan stod still i över 1 timme. Kanske skulle det ätas lunch å så..
Men när det väl kördes igång gick det rätt snabbt å vips så var det hopplarge. En rolig banan med lite spring i början..
Satte henne som jag alltid gör i starten å ställer mig på ett visst ställe å ska kalla in, då går hon runt hindret, precis som i Växjö. Går lugnt tillbaka å sätter om henne på samma plats å jag går å ställer mig på samma plats å vi kör igång å det går kanon, skumt... Men vad hon är signalkänslig min lilla tjej, vänder på en 5-öring om jag visar lite för tidigt då hon tex ska hoppa hinder å det är ett bakombyte på g. Så en snurr blev det, bra slalom men sen flacka hon ut å sprang runt ett hinder. Vi var ju redan diskade eftersom jag flyttade om henne i starten då hon gått förbi hindret så jag tog av henne av banan. Man måste tänka lite då man springer Vila, inte ha allt för bråttom :P

Men jag måste ändå säga att jag är kanon-nöjd med henne, det tar sig å blir som sagt bättre å bättre, kanske vi får komma i mål snart :D
Nu dröjer det länge innan nästa tävling så då har jag lite mer tid å träna på vissa saker.. Men hon är allt bra häftig min hund, är nöjd över henne trots att hon är tokig runt banan...
Sol hade vi fått nu oxå å det var så skönt, inget regn liksom.. Dock blåste det en del..
Köte ett varsitt grisöra till Gizze å Vila å sen for vi hem, trötta å nöjda.. Somnade lätt på soffan då vi kom hem...

TJINGELING!!


Kommentarer
Postat av: Åsa o Lovis

tack tack!

2009-06-15 @ 10:46:29
URL: http://www.toktassarna.com
Postat av: Johanna

Man måste få vara lite tokig ibland. Usch vad jag inte mådde bra igår. Haha. Men smällar man får ta.

2009-06-15 @ 12:54:42
URL: http://limpanl.blogg.se/
Postat av: Carina o B&T

2009-06-16 @ 23:08:01
URL: http://ww. mydogs.se
Postat av: Carina o B&T

Min stökiga hand som inte gjorde som den skulle .. Skriva !!!



Du .. Ta´t Lugnt och Ta ett Toy !!!!!

Det kommer bli KANONBRA med Vila bara du inte har för bråttom .. du gör helt rätt .. ta det lugnt på banan och låt hon göra de knasiga fartfelen .. hon kommer lugna ner sej snart

Slalomet får du inte hämma på .. VILA har det snabbaste slalomet i Sverige .. tror att vi ska ta och klocka henne snart ...

Vad beror det på tror du ?? ...Jag vet .. SB ...:)



Tillökning i familjen ?? .. Nu blev du allt nyfiken !!

2009-06-16 @ 23:13:43
URL: http://www.mysdogs.se
Postat av: Carina o B&T

Nyfiken i en strut ... :)

Snart ska jag berätta "fniss"

2009-06-17 @ 23:18:39
URL: http://www.mydogs.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0