Årets sista officiella tävling...



Japp, det var det... I varberg med ett stort startfält.... Närmare 90 starter i small och typ 115 i large.. Hej å hå, en lång dag blev det eftersom jag å J samåkte med varandra...
Jag åkte till J redan på fredagen för vi bestämde att vi skulle hyra ridhuset å träna lite lätt på kvällen och sedan åka hem till henne å äta tacos tillsammans med hennes mamma.... Vi kollade även på Idol å jag tycker nog tyvärr att det var rätt person som fick lämna Idol denna veckan...

Fröken bc hade väldigt svårt för att sova denna natten, ville bara in till J å hennes vovvar, hon hade nämligen stängt dörren in till sitt sovrum å det förstår jag för vem vill ha en slickande bc-med-en-katt-tunga brevid sig =) 
Jag fick nog vid halv 5 på morgonen å så fick hon sova resterande timmar i sin megastora tält/bur....

Upp på morgonen runt 08.30, för vi fick minsann sovmorgon för att någon, nämner inga namn hade bestämt sig för att vara stor-vovve denna dag :P Så det blev inga lopp för Mirre så vi behövde inte vara där förrens vid 10.30 typ... Men vi kom lite tidigare ändå så vi kollade lite innan det var dags för J:s enda lopp för dagen, agility1 med Naala... För de är ju uppflyttade i hopp...

Å vilket lopp de gjorde, så himla bra å snabbt å så kommer de till näst sista hindret som hon tar så fint, men vänder sig åt helt fel håll mot vad J är vänt emot, vänder tillbaka å tar det hindret från fel håll... Ack, så nära det var... Tycker så synd om de då det var ett så himla bra lopp som garanterat hade räckt låååååångt....

Lång väntan innan det hände något för oss, vi hann äta supergod lunch som vi hade med oss, ta promenad med vovvarna, leka med vila, träna vila lite, kolla agility innan det var dags för mätning på Vila. Å det var nära den här gången, men vill inte skriva något ingående om det... Men nära nära som sagt!!!

Large blev det!!

Å äntligen skulle Vila få göra något roligt inne i ridhuset, agilityklaa 1 large, med startnummer 109, hallå liksom... Det var bara att banvandra å sen gå å göra något annat i ett par timmar... =)
När det äntligen var våran tur så gick vi in på banan, jag satte henne å gick bort till 2:a hindret som var en tunnel, kallade in å hon var på väg förbi 1:a hindret. Fick stopp på henne innan hon kom fram till gränsen, satt om henne, gick till samma ställe å kallade in å nu gick det då så himla bra att hoppa första hindret.. SKUMT!!! Men men, jag gjorde väl något som jag inte tänkte på som gjorde att det gick galet första försöket.. Allt gick jättebra tills hon kom till gungan, där fick hon tydligen fel, men vi körde på som vi alltid gör å hon var så himla duktig.. Domaren fick kuta som en tok för att hinna med hennes nerfart på balansen, men där litar jag på henne så jag var aldrig orolig att hon skulle hoppa av, för jag var liiite efter om man säger så =)
Slalomen satt som en smäck å flöt på så himla bra, tog inte stopp vid en endaste pinne... Så kommer vi till 4:e sista hindret å då sitter hon i fel tunnelingång, river hindret efter tunneln men det tror jag beror på att hon kom så fel eftersom hon kom ut ur fel utgång å så i mål... Å jag var så glad å nöjd då vi kom i mål, hon har blivit så himla mycket bättre å jag tror inte att vi har några problem med höjden på hindrena, hon är ju så lätt i kroppen min tjej!!!

I hopp fixade vi starten så hiiimla bra, å det ska väl ärligt erkännas att jag ändrade om den efter avslutad banvandring.. Men det blev så himla bra så jag är så nöjd, dock blev det lite knas vid ett staket, men man kan väl säga att vi inte var det enda som hade problem med det, många hade det i varje storleksklass... Slutade iaf med en disk, slalom strulade lite, men när den väl satt så blev det kanon. Hon rev hindret efter slalom, missade ett i en sväng, men jag tog faktiskt om det hindret å sen satt resten av banan kanon... Är nöjd med min lilla rääääcerråtta och får vi bara till det ordentligt så tror jag att det kan bli bra det här....

Tack för en härlig dag J och du vet då vad du ska säga för att pigga upp mig, för deppig det var jag ett tag, men du är en sann vän du!!! Skönt att du kryade på dig!!!





TJINGELING!!

Kommentarer
Postat av: Frida

Ni är så himla duktiga =)

Är så stolt över er och jag tror nästa säsong kommer tillhöra Sara o räääcerVila.

KRAM

2009-11-16 @ 13:52:03
URL: http://blacknecksaosa.wordpress.com
Postat av: Carina o B&T

Så jäkla kul !!

Hon kommer bli Drottning på Agilitybanorna när hon e mogen för det .. Ta´t lugnt ta ett Toy ;)

Det kommer, det kommer :)

2009-11-16 @ 19:00:08
URL: http://www.mydogs.se
Postat av: Anne, Tuva & Sune

Va kul att det går så bra för lilla Vila, det var en himla vacker bild på henne!! :D

2009-11-17 @ 09:09:22
URL: http://www.suneochsystrarna.hundsida.se
Postat av: Chattis

Fin bild på yrvädret över hindret.Kram

2009-11-18 @ 15:55:09
Postat av: Johanna

Den där fotografen måste vara duktig hon =) hihi

2009-11-21 @ 16:54:44
URL: http://limpanl.blogg.se/
Postat av: Johanna

De sista fotot såklart!!!

2009-11-21 @ 16:55:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0