Helt underbar dag!!

Allt började i fredags, hade typ 1000 saker att fixa inför min lilla middagsbjudning jag skulle ha som igår då i samband med min födelsedag som var tidigare i veckan...
In och ut i hur många affärer som helst, började dock dagen med en ryggmassage som var välbehövlig, så skönt.. Sen började denna handling, behövde nya dukar till borden hemma, så in på Rusta å handla, blev dock liiite mer än ett par dukar.. :P
Sen vidare till skogen med vovvarna, kunde dock inte låta bli att träna lite så det blev lydnadsträning med Vila. Sen vidare till mataffären för handling inför lördagens kalas... Pust, samtidigt som alla andra såklart... Usch vad folk det var!!

Var borta från tidig fm till sen em.
Hann vara hemma ett litet tag innan bästaste lillebror kom så då blev det tacos tillsammans med mannen min oxå....
Kom i säng sent med tanke på att jag skulle upp tidigt på lördagen för att tävla inofficell agilitytävling med Simma i Kungälv... Det var 4 lopp, 2 av var... Sprang dock bara 2 hopplopp och 1 agilitylopp.. Kände att jag behövde åka hem efter de loppen eftersom det skulle komma hem folk på kvällen...

Till Simmas lopp då, i första hopploppet var hon tokig så det blev en disk men det var så himla skoj å se henne, lilla damen...
Det andra loppet var istället helt kanon, hon var så focuserad och duktig, sprang på så himla bra som simma kunde... Vi gjorde en nolla och jag var så himla glad då vi kom i mål, känslan var skön... Vi slutade på 9:e plats av 15 nollor så jag är faktiskt jättenöjd!!
I första agilityloppet fixade vi allt tills vi kom till mitten av banan, då skulle jag göra ett bakombyte på ett hopp efter A:et, tyvärr blev det ett missförstånd så hon sprang runt hindret 2 varv :-D TokFia.....
10 fel med en tid under referensen faktiskt...
Vila skulle ju oxå ha varit med men den lilla damen löper, så nu kommer vi igen nästa år istället...

Hem å fixa allt inför kalaset, gjorde potatisgratäng med hjälp av min bror som skalade all potatis, sen fixa bål, sen fixa köttet, sen kom Gill förbi en snabbis å kollade in hur vi bodde å så. Sen kom J som hjälpte mig med förrätten som för övrigt blev asgod och hon fixade även sallad å lite mer saker, medans jag slängde mig in i duschen.. Pust å stånk, stress stress.... Men allt blev tillslut helt fantastiskt roligt med god mat, god efterrätt, god bål, lite guitar hero och så det bästa av allt.. Paketen!! Hahahahahahaha!!!!
Har ju fått så himla bra presenter denna födelsedag så det är inte klokt, massa presentkort på bla Bauhaus och Huveröds =) Fick underbara saker i serien MINE av J, fick även ett set med duschcreme, bodyscrub osv av henne, luktade jättegott.. Även Marimekko servetter.. Massa lotter som jag inte hunnit skrapa än, pengar har jag oxå fått och av brorsan fick jag Marimekkotapeter, så himla snygga.. Ska bli en fondvägg i vårt sovrum!! Fick även dalahästar i porslin och en jättefin kruka från såklart Marimekko av mamma.. Buxbomar med kruka till 2 st av mormor.. Halsband från pappa! Sen fick jag en extern hårddisk av mannen där jag kan förvara alla mina bilder jag tar.. Men när jag öppnat det sa han:
Det finns ett till paket till dig som ligger i bilen men du får hämta det själv.. Jag som ett litet barn på julaftonen kutade ut till bilen å hittade ett paket i hundburen, en tung fyrkantig låda... Och när jag kom in och öppnade det så var det den jag skriver på nu... Japp, jag fick en ny fin dator av min älskade underbara man.. Jag blev så glad av alla presenterna att jag började gråta... Herregud vilka människor jag har runt mig som skämmer bort mig så på min födelsedag.. TACK ALLA SÅÅÅ HIMLA MYCKET!! BÅDE FÖR SÄLLSKAP OCH PRESENTER....

En helt underbar dag som slutade in på småtimmarna. Vi hade det så trevligt å roligt med mycket skratt!!

Idag har vi bara slappat jag å mannen, eller jag å J hann med varvet med vovvarna innan de åkte hem till sig.. Sen åkte brorsan hem runt 15 och sen har vi bara slappat... Kollat på fotboll och nu har jag fixat i ordning min dator lite, eller H har fixat det mesta.. :P

TJINGELING!!


Kommentarer
Postat av: Chattis

Vilken härlig födelsedagsfest Du fick. Du har många som tänker på dig. Kramiz

2009-11-30 @ 20:51:47
Postat av: Carina o B&T

Härligt att höra att kalaset blev lyckat :)

Jag såg ju ditt och Simmas sista lopp innan Small tog över åh det såg verkligen KANON ut .. Hon var ju taggad och såg ut att ha SKITKUL på banan

Hoppas nu du inte glömmer att anmäla henne till Mydog :) .. HEJA ER !!

2009-11-30 @ 21:54:10
URL: http://www.mydogs.se
Postat av: jenny

Stort grattis i efterskott!!!!!

Kram och ha ett bra slut på detta året!!!

2009-12-01 @ 19:30:38
URL: http://www.vallhundenzorro.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0