Årets sista tävlingar....

sammanfattas med det fina ordet DISK....
Av 9 lopp diskade vi oss i 8 möjliga i helgen, den enda som inte diskade sig var Gizze i lördags i ag2... Dock fick han fel på 2 ställen...
Det har varit roliga banor och roliga vovvar...
Vila var först ut i ag1 och hon var jätteduktig, missade en port inne i slalom och tog fel tunnelingång, rev ett hinder bara. Så är nöjd med hennes insats.
I hopploppet för Vilas del så blev det kaos, rätt bra faktiskt fram tills hon hoppade hinderstödet på ett hinder, knashund.. Sen rev hon två hinder så då tog jag av henne av banan.. Det som var lite lustigt var att det inte var något slalom med i hopp1:an, har aldrig varit med om det förr...
Gizze i hopp2, där var han följsam och duktig, missade slalomingången som han alltid gör känns det som för att han tar en sväng ut åt något annat håll än ingången, missade sen 3ett hinder i ett staket, tog om å han var jätteduktig ,men det jag inte förstår är hur han kan missa sista hindret som står i hans linje??????
Ag2 har jag ju redan berättat om...
Sen var det Simmas tur i hopp3, taggad som bara den springer hon bakom ryggen på mig i en typ av box... Inte bra, resten av banan var okej och det bästa av allt var att hon klarade av det sista hindret som stod i en liten uppförsbacke och som var en OXER...... Duktig Simma...

Söndagmorgon var vi på det igen, kl 03.30 åkte vi hemifrån jag å H för att Vila och jag skulle tävla en dubblerad klass 1 i Eslöv, ja typ långt ner i Skåne.... H blev så trött efter vägen så vi bytte så jag körde sista biten.. Det är det som är så bra då man är fler så man kan turas om att köra... Likadant blev det på vägen hem oxå...

Ag1A först ut och det gick jättebra tills hon satt i fel tunnelingång, IGEN!!!

Hopp1A start var hopp-däck och långa tunneln som var böjd lite inåt banan, Vila hoppade första å satt sen i tunneln, sprang ramen på däcket.... Inte bra inte bra... Dock klarade hon av en passage på 5 hinder kanon innan det var slalom, många hundar rev ett av dessa 5 hinder som var i en sväng, men inte Vila för en gångs skull..

Hopp1B var en liten lurig start men det gick okej, kommer ej ihåg vad vi diskade oss på i loppet dock... Men nu tog hon upploppet med det däcket som hon sprang ramen på i loppet innan utan problem... Skumma vovve...

Ag1B, sist ut för dagen... Och hon startade så himla fint, men efter säcken sprang hon runt ett hinder, sprang ramen igen å upp på gungan... Hon avslutade kanon på banan iaf.. Kontaktfälten på A och balansen sitter kanonbra, gungan är det lite si å så med, hon har lite för bråttom om man säger så...

Så efter denna helg så var jag bra trött, sov gott natten mellan söndag och måndag om man säger så..

Sista tävlingarna för i år, nu blir det lite Vila och sen är det väl full rulle igen...

TJINGELING!!


Kommentarer
Postat av: Monica

Men gelehallonet är iaf gullig :)

Tänk vilken tur vi har med vädret iaf flinar



Träningstävling 3 okt i trollhättan tipsa



2009-09-09 @ 11:43:15
Postat av: Åsa och toktassarna

Jag har ritat en agilityetta utan slalom en gång. Glömde den helt enkelt och banan blev så himla bra så jag ville inte rita om :)

2009-09-09 @ 12:00:31
URL: http://www.toktassarna.com
Postat av: Carina o B&T

Vila vet inte vad ordet Vila betyder :)

Du får byta namn på henne till Tokfia

Du har ju bytt namn på dina hundar förr ju :)



Billy mår mycket bättre nu och andvänder sina stämband allt oftare, vilket är ett friskhetstecken

2009-09-09 @ 12:54:57
URL: http://www,mydogs.se
Postat av: Anonym

Jovars, förkylningen blir väl sakta bättre... Det var ingen höjdare att varken döma eller tävla sjuk. Hoppas jag är helt bra på lördag för tanken är att jag ska döma i Karlstad hela helgen!



Nej, i princip tycker jag att alla hinder ska vara med i ettan. Men jag märkte inte att slalom inte var med på min bana förrän jag kom till klubben o såg slalom stå utanför :) Ritade snabbt in den på hoppklassen iaf, jag hade verkligen helt missat den när jag ritade banan :)

2009-09-10 @ 19:45:46
URL: http://www.toktassarna.com
Postat av: Johanna

Hej! Tack så mkt ;) Det kändes as bra faktiskt. Hon va ute oh seglade några gånger men hittade tillbaka rätt så snabbt. De e skit tråkigt att du jobbar kvällar. Träningstävlingarna e mkt trevliga!

2009-09-13 @ 11:31:02
URL: http://limpanl.blogg.se/
Postat av: Monica

Klass 3 :)

2009-09-13 @ 16:18:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0