Duktiga vovvar =)

I söndags var vi till Kungälv och tävlade lite agility på deras klass 1 tävling!
Kallt på morgonen, -10 på sina ställen efter vägen dit, men solen tittade fram och det blev en underbar dag! Inte alls så kallt på dagen!
Först ut Vila i hopp 1, en rolig bana med lite handling, inte bara spring spring spring =)
Tokan var så duktig å jag höll mig till min plan på banvandringen och hon nollade och gick upp i ledningen. Eftersom vi startade tidigt så var det en olidlig spänning innan allt var klart! Det räckte till en vinst och pinne nr 2 var bärgad! :D
ÖVERLYCKLIG!!!!
 
Stilla diskade sig i samma klass, jag drog förbi henne vid en tunnelingång å så vid ett hinder å däcket sprang hon förbi (på en raka med långhopp innan), lite svårt med sådana saker har hon. Suger inte riktigt på samma sätt på rakor som Vila gör! Men hon var duktig ändå!
 
I agilityloppet v ar Vila först ut igen och den damen hoppade av balansen innan mitt OK, så vi tog om å sen blev det pannkaka så vi gick av. Tog a-hindret på väg ut å det var SKITSNYGGT!!!
 
Stilla var typ nästan sist i klassen och den hoppetossan var laddad innan start, inte sett henne så förut. Gått igång på det här med agility nu =) Kul!
Banan var lååång och det märktes i slutet för då var jag riktigt trött, handling med lite fällor där å var. En kul men rätt svår bana om jag får säga mitt. :P Efter mycket slit och räddningar på två ställen kom vi nollade in i mål, lilla Stilla kom 6:a och tog därmed sin 2:a agilitypinne =) Duktig tjej!

Nu har de två var i klasserna! :D
 
Så vi hade en mycket bra dag i ridhuset. Stillas debut med det oxå å det fixade hon galant. Varken Vila eller Stilla rev inte ett endaste hinder så det var skönt! Iofs fick ju inte Vila springa hela agbanan men de hindren hon tog rev hon inte =)

Kul med alla positiva vänner oxå, man blir så glad. Sen att det kommer lite knasiga kommentarer från vissa personer det skiter jag i för just denna dagen var min,Vila och Stillas!!!! 
 

Nu är det en tävling kvar i år sen ser vi fram emot Stillas och min kurs för Stina i dec, ska bli så spännande å skoj =) Då blir det egentid med matte igen för Stilla =)
 
TJINGELING!!
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0