Ibland orkar man inte....

Nääää, precis! Ibland orkar man verkligen inte höra ALLT om sin hund!
Kan bara tänka mig vad det pratas bakom min rygg om mig och min hund men någonstans måste jag bestämma mig att sådant ska inte få röra mig i ryggen! Jag har inte samma förutsättningar som andra som kan träna när som å har nära till sina klubbar eller EGNA banor! Jag har ett par hinder hemma som vi använder och det är guld värt!
Pågår ju en liten diskussion på nätet om vad man vill och inte vill höra om sin hund!
Min ena hund är för mig väldigt speciell, eller ja alla mina hundar är väldigt speciella å har sina platser men just denna har en viss plats i mitt hjärta! Denna hund får jag ofta höra kommentarer om, inte bara när det gäller agilityn utan över huvudtaget!
Kanske inte är så svårt att veta vem denna hund är men jag är JÄVLIGT trött på att höra att hon har fart men är TOKIG!!! Seriöst, låt mig å min hund vara! Jag kräver inte att folk ska ge mig beröm eller så men när vi kommer till denna hund så blir jag kanske lite extra känslig! Eller jag vet att jag blir extra känslig och jag är känslig som person, inget jag kanske kan ändra på över en natt? Alla är vi olika! Om folk visste hur mycket jag har kämpat å fortfarande kämpar med henne och jag vet att hon är en stressad hund och gillar människor och agility väldigt väldigt mycket! Men tro mig när jag har försökt med massa olika saker för att inte få henne så här stressad, men jag har inte lyckats! Och visst, jag kanske är en sämre hundtränare/ägare än andra men jag vet skillnaden på hur hon är här hemma inom våra väggar, när det bara är vi hemma och när vi är ute bland folk och massa rörelse!
Men jag kommer inte ge mig och jag och VILA kör på så länge vi kan, på våra villkor och premisser, så är det bara!
Jag söker ingen sympati överhuvudtaget!!
Jag älskar min hund/ar och vi lever vårat liv!!!
 
Men kommentaren jag fick idag gjorde mig ledsen på riktigt!!!
 
TJINGELING!

Kommentarer
Postat av: Frida o Ösa

Bra sagt vännen! Stor eloge och ännu större KRAM från oss!

2012-09-02 @ 19:46:50
Postat av: Cissi, Lipton o Tetley

Men vad tråkigt! Tänker inte säga att du inte ska ta åt dig för det gör man, men stå på dig och lita på det du gör.
Kram

2012-09-02 @ 20:38:31
URL: http://liptonteabag.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0